×
×

تنظیم شده برای سازهای کوبه ای
آلبوم فریدون از داریوش اسحاقی منتشر شد

  • کد نوشته: 423501
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۲ام بهمن ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم «فریدون» که برای سازهای کوبه‌ای تنظیم شده است، اثری تازه از داریوش اسحاقی ست که در قالب ۹ قطعه چیدمان یافته و توسط مؤسسه آوای چکاد به انتشار رسیده است.

    آلبوم فریدون از داریوش اسحاقی منتشر شد
  • آلبوم فریدون منتشر شد

    آلبوم «فریدون» به عنوان تازه ترین اثر از ساخته های داریوش اسحاقی، توسط مؤسسه آوای چکاد راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «فریدون» که برای سازهای کوبه‌ای تنظیم شده است، اثری تازه از داریوش اسحاقی ست و در قالب ۹ قطعه به عناوین «کرشمه»، «سماع»، «گروه نوازی دف»، «شورآفرین»، «راز»، «تنبک و دایره»، «جنگل۲»، «گروه نوازی تنبک» و «فریدون» چیدمان یافته است.

    اسحاقی درباره این آلبوم می‌گوید: «فریدون یک آلبوم تماما کوبه‌ای است بدون هیچگونه ساز ملودی. در این آلبوم از سازهای کوبه‌ای متعددی استفاده شده و قطعات دارای ریتم‌های بسیار متنوعی می‌باشند. قطعه فریدون متاثر از پسری با همین نام است که مبتلا به سندروم داون است. در این قطعه از هیچ سازی استفاده نشده و فقط از آوا و ضربات دست و پا بهره گرفته شده که بر مبنای هشت فیگور ریتمیک – از نت سیاه تا دولاچنگ – تنظیم شده است.

    همچنین در انتهای این قطعه،تصنیف نوایی بر همین اساس تنظیم و اجرا شده و دلیل انتخاب این است که نوایی تصنیفی است که فریدون همواره می‌خواند.»

    شایان ذکر است که آلبوم «فریدون» ساخته داریوش اسحاقی، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری آوای چکاد منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه دیجیتال ان را از رسانه های معتبر و مجاز موسیقی به صورت قانونی دانلود کنند.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=423501
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *