×
×

از موسیقی ایرانیان آنلاین ببینید و دانلود کنید
جواد بطحائی: به مرگ موسیقی سنتی ایران نزدیک می‌شویم

  • کد نوشته: 421650
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۹ام دی ۱۳۹۹
  • ۰
  • گفتگوی تصویری موسیقی ایرانیان با استاد جواد بطحائی آهنگساز، مدرس و نوازنده پیشکسوت سنتور، با نگاهی به مجموعه آثار تازه منتشر شده از وی منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    جواد بطحائی: به مرگ موسیقی سنتی ایران نزدیک می‌شویم
  • جواد بطحائی (زاده ۷ تیر ۱۳۳۶، مشهد) آهنگساز، نوازنده و مدرس شناخته شده سنتور است که موسیقی را از کودکی نزد پدر و برادرانش آموخت. پدرش مهدی بطحایی نوازندهٔ تار و برادرانش نیز با موسیقی آشنا بودند. موسیقی ایرانیان در ادامه سلسله گفتگوهای مجازی اش، با این موسیقی دان مصاحبه ای را با بررسی تازه ترین آثار ایشان که چندی است در قالب نسخه های دیجیتال منتشر شده، ترتیب داده است.

    در این گپ و گفت مجازی، استاد بطحائی توضیحاتی را در باب تازه ترین فعالیت های خود، من جمله آلبوم «به یاد دوست» که به روح زنده یاد محمدرضا لطفی تقدیم شده است، ارائه کرده و از شخصیت و زندگی هنری وی سخن گفته است. همچنین این هنرمند پیشکسوت درباره موضوعاتی چون «وضعیت حوزه نشر در موسیقی ایران در شرایط فعلی»، «قرار گرفتن در مسیر موسیقی و آهنگسازی»، «تاثیر پذیری اش از اساتید فقید، فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان»، «استاد محمدرضا شجریان و شخصیت هنری و ویژگی های بارز آن خسرو آواز»، «دلیل تاثیر گذاری و ماندگاری آثار قدیمی در مقایسه با آثار معاصر و نوین» و «پیش بینی وضعیت موسیقی سنتی در آینده» با این رسانه به گفتگو نشسته است که در ادامه می توانید ماحصل آن را تماشا کرده و در صورت تمایل دانلود کنید.

     

    آنلاین ببینید:

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=421650
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *