×
×

محسن شریفیان: رئیس حوزه علمیه بوشهر باید از مردم عذرخواهی کند / احتمال حضور رئیس‌جمهور در این کنسرت

  • کد نوشته: 42022
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • نشست خبری کنسرت گروه موسیقی لیان در حالی برگزار شد که سرپرست و نوازنده این گروه از بی توجهی مسولان استان بوشهر به این گروه موسیقی به شدت انتقاد کرد.
    + گزارش متنی به همراه عکسهای آیدین پورایمان از این نشست خبری

    محسن شریفیان: رئیس حوزه علمیه بوشهر باید از مردم عذرخواهی کند / احتمال حضور رئیس‌جمهور در این کنسرت
  • نشست خبری گروه لیان (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    نشست خبری گروه لیان (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان: نشست خبری کنسرت گروه موسیقی لیان در حالی برگزار شد که سرپرست و نوازنده این گروه از بی توجهی مسولان استان بوشهر به این گروه موسیقی به شدت انتقاد کرد.

    سید علی میر محمدی تهیه کننده و مدیر برگزاری این کنسرت در ابتدای این نشست خبری که امروز یکشنبه ۲۴ شهریور ماه برگزار شد، گفت: بعد از برگزاری موفق کنسرت سه گانه خلیج فارس تصمیم گرفتیم که همکاری های دیگری با گروه لیان در تهران و شهرستانها داشته باشیم اما متاسفانه به دلیل برخی از محدودیت هایی که برای این گروه دررابطه با برگزاری کنسرت در خارج از تهران مواجه شدیم نتوانستیم برنامه منسجمی را برگزار کنیم اما خوشحالیم از اینکه روزهای ۴ و ۵ مهرماه می توانیم کنسرتی را در تالار وحدت اجرا کنیم. اما هنوز امیدواریم فضا برای حضور موسیقی و اجرای موسیقی نواحی در شهرستانها نیز فراهم شود.

    فقط رسانه ها به موسیقی جدی نگاه می کنند

    محسن شریفیان سرپرست و نوازنده گروه موسیقی لیان بوشهر هم در این نشست خبری خاطرنشان کرد: قبل از هر چیزی لازم می دانم از همه اهالی رسانه با هر طرز تفکری که دارند تقدیر ویژه ای کنم چرا که دراین روزگار فقط رسانه ها هستند که به طور جدی به مقوله موسیقی می پردازند و من امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و کارکردن اخبار موسیقی در رسانه ممنوع نشود.

    وی با بیان جزییات برگزاری این کنسرت گفت: تجربه قبلی که با موسسه هامین گسترآریا برای برگزاری کنسرت خلیج فارس داشتم تجربه بسیار ارزشمندی بود که دوست داشتم آن را دوباره تکرار کنم که خوشبختانه فعالیتهای خوبی هم در معرفی موسیقی بومی و نواحی دارند بنابراین تصمیم گرفتم دراین کنسرت ضمن همکاری دوباره ای که با این موسسه دارم تجربه ۲۰ ساله گروه لیان در عرصه موسیقی نواحی را برای مخاطبان خود اجرا کنیم .

    موسیقی نواحی در حال نابودی است اگر…

    این خواننده موسیقی نواحی ادامه داد: غیر از قطعات شاخص گروه از جمله خیام خوانی و قطعه های محلی تصمیم دارم قطعات جدید از آلبوم موسیقی دینگو مارو را هم برای مخاطبان اجرا کنم که به اعتقاد من می تواند برا مخاطبان جذاب باشد. البته مانند همیشه نوازنده های مهمان هم از گروه داریم. براین اساس پیام رونقی نوازنده دیجیریدو و وحید اسداللهی نوازنده نقاره که از کنسرت قبلی هم همراه ما بودند در کنسرت جدید گروه لیان به عنوان نوازنده مهمان حضور خواهند داشت.

    شریفیان با بیان اینکه همواره موافق تلفیق در موسیقی بومی بوده است ، تصریح کرد: با وجود نظر مخالف بسیاری از هنرمندان که دوست دارند ماجرای تلفیق در موسیقی ایرانی وجود نداشته باشد من همواره به موضوع تلفیق به ویژه تلفیق موسیقی های مناطق دیگر با موسیقی بوشهر تاکید داشتم. چرا که معتقدم موسیقی بومی ایرانی برای رفع مهجوریت و نابودی نیازمند نوآوری های فراوانی است که تلفیق یکی از همین نواوری هاست. بنابراین اگر می بینید از موسیقی اذری در کارهایم استفاده کنم به خاطر همین موضوع است.

    نشست خبری گروه لیان (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    نشست خبری گروه لیان (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    مسوولان استان بوشهر پاسخگوی ما نیستند

    سرپرست گروه موسیقی لیان بوشهر در بخش دیگری از صحبتهای خود با انتقاد از برخورد مسوولان استان بوشهر با این گروه موسیقایی در منطقه بوشهر تصریح کرد: متاسفانه چنین رفتارهایی از سوی مسوولان استانی زخم کهنه ای است که حالاها حالاها خوب نمی شود. این دوستان علاوه بر اینکه حتی به ما مجوزی برای اجرا نمی دهند بلکه اجازه تمرین هم به ما نمی دهند و متاسفانه هیچکس هم دراین زمینه پاسخگو نیست.

    شریفیان ادامه داد: من در این زمینه با معاون سیاسی استاندار بوشهر و هرکس دیگری که فکرش را کنید درباره این معضلاتی که گروه لیان دچار آن شده صحبت کردم اما هیچکس پاسخگوی ما نیست. می نمی دانم گناه ما برای اینکه در بوشهر موسیقی کار کنیم، چیست؟  متاسفانه همان تعداد کم اجرایی هم که با هزار مکافات مجوز می گیرد به حدی ما را دچار مشکل می کند که دلیلش را نمی دانم ؟ و یک سوال مهم تری که دارم این است که چرا خبرگزاری ها و رسانه ها درباره این موضوع چیزی نمی نویسند و اینها را نمی گویند.

    لطفا گروه موسیقی لیان را متهم نکنید

    این خواننده گفت: متاسفانه چندی پیش هم بعد از برگزاری کنسرت ما را با واژه “تجاوز به عنف” متهم کردند. و این یعنی بی احترامی و بی توجهی به دو هزار تماشاگری که در کنسرت ما نجیبانه حضور داشتند و این بار این تهمت بزرگ به آنها زده شد. همه می دانند که من این ماجرا را دادگاهی کردم و به خاطر این اتهام پیگیری قانونی خود را انجام می دهم چرا که این واژه ، واژه کمی نیست که وقتی ما را متهم به آن می کنند بتوان به سادگی از آن عبورکرد!

    سرپرست گروه لیان در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه هنرمندان گروه لیان بوشهر که چندین کنسرت و آلبوم رسمی را در بازار موسیقی با مجوز وزارت ارشاد برگزار کرده هنوز اجازه تردد در برخی از نشست ها و محافل فرهنگی استان بوشهر را ندارند ، به کم توجهی مسوولان استانی به نحوه فعالیتهای این گروه موسیقایی اشاره کرد و گفت: آیا این دوستان می دانند که گروه لیان در موسیقی مذهبی هم فعالیتهای بسیار زیادی داشته است؟ آیا مسوولان می دانند محسن شریفیان نویسنده کتاب مذهبی ” اهل ماتم ” که ویژه موسیقی مذهبی منطقه بوشهر بوده است؟ آقایان بدانید که محسن شریفیان و اعضای گروه لیان بوشهر همگی وابسته به خانواده های مذهبی منطقه بوشهر هستند که متاسفانه در استان محل اقامت خود بایکوت شدند.

    شریفیان تصریح کرد: دوست ندارم منکر همکاری های حمید شاه آبادی در دولت گذشته و علی مرادخانی در دوره جدید فعالیتهای معاونت هنری باشم چرا که این دوستان در تهران نهایت همکاری را با گروه لیان بوشهر را داشتند. اما متاسفانه برخی از شخصی نگری ها و اعمال سلیقه ها محدودیتهایی را برای ما ایجاد کرده که واقعا نمی دانم دلیل آن چیست؟ یادم می آید که در نشستی که با فرماندار سابق بوشهر داشتم از وی دلایل ممنوع الکاری خودم در منطقه بوشهر را پرسیدم. او گفت: شما در کنسرتی که در تئاتر شهر تهران داشتید که در آن چند خانم پوشش مناسبی نداشتند. آیا پوشش نامناسب این خانم ها به من ارتباط دارد؟ آیا من باید به همین راحتی در استان محل اقامتم ممنوع الکار شوم؟

    نشست خبری گروه لیان (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    نشست خبری گروه لیان (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    نی انبان ممنوع ؛ دی جی ها مجاز

    وی ادامه داد: برخی از مسوولان استانی به دلایل شخصی که دارند بر این باورند که موسیقی محلی نباید وجود داشته باشد. آخر چرا نباید وجود داشته باشد؟ چرا ساز محلی نی انبان نباید در مجالس عروسی حضور داشته باشد اما “دی جی ” ها راحت می توانند در مجالس این چنینی حضور داشته باشند و در دیوارهای شهر به راحتی بتوانند با شماره تلفن خود را تبلیغ کنند؟ دوست دارم یکی به من بگوید در بوشهر چه خبراست؟

    این نوازنده موسیقی محلی در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطر نشان کرد: پاسداشت دفاع مقدس یکی از موارد بسیاری مهمی است که در ردیف ارادت های خالصانه من و گروه لیان به سربازان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس است. اصولا هم منطقه بوشهر جزو مناطقی بوده که با مقوله جنگ درگیر بوده و این برای من بسیار مهم است که در کنسرت ها و آلبوم هایم به سهم خودم ارادت خود را اعلام کنیم. حتی در کنسرت های خارج از کشور هم به این موضوع توجه ویژه ای داشته و داریم . بنابراین در کنسرت جدید هم به نوعی برنامه ای را در این رابطه اجرا می کنیم.

    احتمال حضور رییس جمهور

    وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که در این کنسرت میزبان آقای رییس جمهور هم باشیم اما به دلیل اینکه هنوز قطعی نیست نمی توانم به صورت قطعی خبر آن را اعلام کنم اما گروه رایزنی های خود را برای این حضور انجام داده که امیدواریم محقق شود. ضمن اینکه بعد از اجرای برنامه در تهران تور کنسرت های اروپایی ما هم از کشورهای سوئد و دانمارک آغاز می شود.

    میرمحمدی در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: به نظر من گروه موسیقی لیان بوشهر ناموس این منطقه است و متهم کردن این گروه با الفاظی که به نظرم درست نیست، مورد پذیرش هیچکس نیست. به اعتقاد من سکوت در برابراین اتهامات سکوت دربرابر عرق ملی و تاریخ یک کشور است. ما نباید چنین گروههای ارزشمندی را به بی اخلاقی متهم کنیم.

    وی افزود: متاسفانه هیچ گونه حمایتی از گروه موسیقی لیان نشده است و متاسفانه این گروه در استان بوشهر دچار سانسورهای متعددی شد. اگر هم جمایتی برای این گروه وجود داشته صرفا حمایت های ویترینی بوده که از این گروه انجام گرفته است. و من بسیار خوشحالم که این موضوع دراین نشست خبری مطرح شد.

    نگران تغییر دولت ها نیستیم

    مدیر موسسه هامین گستر آریا در این نشست خبری با بیان اینکه هدف این موسسه برای برگزاری کنسرت های موسیقی فرار از مالیات نیست، خاطر نشان کرد: موسسه ما با وجود برگزاری این کنسرت ها هم همچنان مشکل مالیات دارد اما آنچه برای ما دغدغه است معطوف کردن موسسات اقتصادی به موضوعات فرهنگی و ورود انها به این حوزه است و این یکی از وظایف مهم ماست که امیدواریم در انجام آن موفق بوده باشیم.

    میرمحمدی تصریح کرد: ما دوست داریم پروژه های هنری پروژه های مستقلی باشند که بی نیاز از حمایت های دولتی باشند . ما نگران تغییر دولت ها نبوده و نیستیم بلکه همواره نگران نوع نگرش ها هستیم که دوست داریم مسوولان دولتی بهترین و درست ترین نگرش را داشته باشند.

    کنسرت موسیقی گروه لیان روزهای چهارم و پنجم مهر ماه سالجاری در تالار وحدت برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=42022
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *