×
×

نادر مشایخی عنوان کرد
فردایِ شیرین و سلامت در گرو همدلی و همراهی تمامی هموطنان‌مان است

  • کد نوشته: 416642
  • حمیده موسوی
  • پنجشنبه, ۲۷ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • رهبر پیشین ارکستر ملی با بیان آنکه یلدا بهانه‌ای شیرین برای تحمل روزهای دور از یکدیگر است گفت: برای فرداهای دور از تنهایی و لبریز از امید، شادی و سلامتی، این بار شیرینی یلدا را در فضای مجازی میان خود قسمت کنیم.

    فردایِ شیرین و سلامت در گرو همدلی و همراهی تمامی هموطنان‌مان است
  • نادر مشایخی

    رهبر پیشین ارکستر ملی با بیان آنکه یلدا بهانه‌ای شیرین برای تحمل روزهای دور از یکدیگر است گفت: برای فرداهای دور از تنهایی و لبریز از امید، شادی و سلامتی، این بار شیرینی یلدا را در فضای مجازی میان خود قسمت کنیم.

    به نقل از ایرنا، نادر مشایخی گفت: ما انسان‌ها فقط یکدیگر را داریم و اهمیت این موضوع ما را به این اصل وامی‌دارد که در صورت تنهایی نیازمند انسان‌های دیگر برای برقراری ارتباط هستیم. به‌ویژه در خصلت و فرهنگ ایرانی که خون‌گرمی و ارتباط با یکدیگر از اصول مهم فرهنگی و ارزشمند شناخته می شود.

    وی ادامه داد: توجه به این اصل که جدیت و اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پشت سر گذاشتن این روزها، می‌تواند گامی مهم برای رسیدن به روزهایی در سایه امنیت، آرامش خاطر باشد، ما را وامی‌دارد برای تحقق شادی دوباره دور هم جمع شدن، با تحمل شرایط سخت این روزها نه‌تنها این بار برای خود که برای تمام افراد جامعه هدیه‌ بزرگ و ارزشمند سلامتی را به ارمغان آوریم.

    فردایِ شیرین و سلامت در گرو همدلی و همراهی تمامی هموطنان‌مان است

    در چنین شرایطی‌ باید نشان دهیم با نبودن کنار یکدیگر، برای رسیدن به روزهای دوباره با هم بودن یکدیگر همدل و همراه هستیم. رعایت این اصل از لحاظ اجتماعی نشان می‌دهد امروز اگر من، تنهایی را تحمل کنم، مهم‌ترین رسالت خود را به‌عنوان شهروندی اجتماعی به انجام داده‌ام.

    وی ادامه داد: زیرا در پس تحمل این روزهای سختِ تنهایی و ارتباط محدود با اعضای خانواده خود در خانه، می توانیم با سرعت بیشتر به روزهای دوباره کنار یکدیگر، فشردن دست دوستان با خیالی آسوده، در آغوش کشیدن برادر، خواهر، چدر، مادر، همسر و فرزندانمان برسیم.

    یلدا بهانه‌ای برای تمرین تحمل روزهای سخت دوری از یکدیگر است

    مشایخی تصریح کرد: اتفاقاً برای تمرین تحمل کردن و تاب‌آوری تنهایی بهترین بهانه همین شب یلداست که به ما نشان می‌دهد دور هم بودن به شکل جسمی و در کنار یکدیگر بودن را فراموش کنیم اما روحمان را این‌بار به اشتراک بگذاریم و اجازه دهیم کنار سکونِ جسم‌مان در خانه و منزل، روحمان به پرواز درآید و در شب یلدا در کنار تمام کسانی که دوستشان داریم و به آن‌ها فکر می‌کنیم قرار گیرد.

    خالق سمفونی تولدی دیگر خاطرنشان کرد: اگر یکی از جذابیت‌های سنت شب یلدا حافظ‌خوانی و قصه‌خوانی بدانیم، می‌توانیم از قابلیت‌هایی که جهان بدون مرز فضای مجازی در اختیار ما قرار داده بهترین استفاده را کنیم.

    می‌توانیم از طریق همین فضای مجازی میهمان خانه کسانی باشیم که شاید حضور فیزیکی آن‌جا نداشته باشیم اما تصویر، صدا و احساس‌مان با خواندن حافظ یا بیان قصه‌ها، مثل‌ها و متل‌های ایرانی، یلدایی متفاوت و خاطره‌انگیز را برای همه ایرانیان رقم بزند.

    شیوع ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

    این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۷۳ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند. در ایران نیز شواهدی از ابتلا به این بیماری از دوم اسفند ۹۸ گزارش شد که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۲۳ هزار نفر به ان مبتلا شده و بیشتر از ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

    شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=416642
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *