×
×

خاطرات مجری زن محبوب دهه ۶۰ از رخت شستن در تشت و ایستادن در صف نفت

  • کد نوشته: 416545
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • خاطرات مجری زن محبوب دهه ۶۰ از رخت شستن در تشت و ایستادن در صف نفت

  • گیتی خامنه، معتقد است با این‌که کودکان دهه ۶۰، سختی‌های زیادی از قبیل جنگ را متحمل شدند، اما هنر خوب زندگی کردن را می‌دانستند.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گیتی خامنه ای، در یک گفت‌وگوی بلند، از تجربه‌های قدیم و جدید خود در اجرای برنامه‌های کودک و تفاوت نسل‌های دیروز و امروز گفت.

    گیتی خامنه، مجری قدیمی برنامه کودک درباره سختی‌هایی که کودکان دهه ۶۰ پشت سر گذاشتند، گفت: «زندگی بچه‌های دیروز خیلی سخت بود. روزهای پر التهاب انقلاب، شب‌های موشک باران، درد دور شدن از پدر و برادر که در جبهه می‌جنگید، شنیدن خبر شهادت عزیزترین‌ها، چنگ زدن لباس‌ها در تشت‌های بزرگ در حیاط بعد از شکستن یخِ حوض، ایستادن در صف‌های مختلف و … همه این‌ها باعث می‌شد بیشتر کودکان و نوجوانان دهه ۶۰، به جز عده اندکی که در ناز و نعمت بودند، تجربیات سخت و تلخی را پشت سر بگذارند.»

    این مجری درباره ایراد زندگی دوره کودکی هم سن و سال‌های خود گفت: «هر چند به نظر من بچه‌های دیروز، علی‌رغم وجود همه دشواری‌ها، هنر خوب زندگی کردن را بهتر می‌دانستند، اما در لحظه زندگی کردن و از آن لذت بردن را خیلی خوب بلد نبودند. برای همین آن زمان، در برنامه کودک که ما مجری بودیم، این را باید به آنها یاد می‌دادیم.»

    گیتی خامنه که اکنون برنامه «دست کی بالا» را روی آنتن تلویزیون دارد، درباره نوع زندگی و طرز تفکر کودکان امروزی هم گفت: «به گمانم بچه‌های امروز را نباید نصیحت کرد، چون شنیدنش را اصلا بر نمی‌تابند. در قبال وظیفه‌ام نسبت به آن‌ها، تلاش می‌کنم این ذهنیت را در گوشه‌ای از ذهن‌شان ایجاد کنم که زندگی فقط بازی‌ها و گیم‌های کامپیوتری و موبایل و تبلت و دنیای سلبریتی‌ها و رقابت برای بیشتر داشتن نیست.  بد نیست گاهی به این فکر کنند که چیزی با ارزش‌تر، زیباتر و خواستنی‌تر از همه این‌ها وجود دارد.»

    منبع: خبر آنلاین
    https://musiceiranian.ir/?p=416545
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *