×
×

از سوی مدیران آموزشگاه های موسیقی
نامه سرگشاده به معاون هنری ارشاد؛ ستاد کرونا از شما مشاوره می‌گیرد؟

  • کد نوشته: 407140
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۳۰ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی با انتشار متنی سرگشاده خطاب به معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد از دستور توقف فعالیت برخی مجموعه‌های آموزشی این حوزه توسط ستاد ملی کرونا انتقاد کردند.

    نامه سرگشاده به معاون هنری ارشاد؛ ستاد کرونا از شما مشاوره می‌گیرد؟
  • سید مجتبی حسینی

    تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی با انتشار متنی سرگشاده خطاب به معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد از دستور توقف فعالیت برخی مجموعه‌های آموزشی این حوزه توسط ستاد ملی کرونا انتقاد کردند.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، جمعی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی کشور در پی دستور توقف فعالیت‌های تعدادی از آموزشگاه‌ها توسط بازرسان ستاد ملی مقابله کرونا نامه سرگشاده‌ای را خطاب به سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد ارسال کردند.

    در متن این نامه که رونوشت آن به مدیرعامل خانه موسیقی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارسال شده، آمده است:

    جناب آقای حسینی

    معاون محترم هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    با سلام و احترام

    مستحضر هستید که از زمان شروع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که به ناگزیر در جهت کنترل این بیماری انجام شد، لطمات جبران ناپذیری به کلیه مشاغل و صنوف جامعه وارد آورد.

    با توجه به اینکه مشاغل و فعالیت صنوف هنری، به ویژه موسیقی از حساسیت و ناپایداری بیشتری برخوردار است، میزان خسارت وارد آمده به این صنف بیشتر و جبران خسارت وارده امکان پذیر نمی‌باشد و برای ترمیم این خسارت به مدت زمان بسیار زیادی نیازمند است که با دورنمای موجود در وضعیت جامعه و حتی پس از عادی شدن وضعیت به سهولت امکان پذیر نیست.

    حدود ۹ ماه از نابسامانی کار آموزشگاه‌های موسیقی می‌گذرد. در طی این مدت تعداد زیادی از مدیران آموزشگاه‌ها مجبور به انحلال واحد آموزشی خود شده‌اند و بقیه هم با مشکلات و سختی‌های فراوان روزگار گذرانده‌اند که با طولانی‌تر شدن این وضعیت و عدم رسیدگی حداقلی به شرایط آنان، قطعاً تعداد زیادی ناچار به انحلال خواهند شد. از سوی دیگر مدرسین موسیقی نیز به دلیل حق‌التدریسی بودن، در این دوره از حداقل در آمد محروم شده‌اند و در تامین اجاره مسکن و معاش دچار مشکلات جدی شده‌اند.

    آموزشگاه موسیقی نیازمند تبلیغات و فعالیت مستمر می‌باشد. در شرایط فعلی و با ارائه تصمیمات غیر کارشناسانه مسئولین مرتبط در این خصوص، کورسوی امیدی که برای ادامه فعالیت این صنف باقی مانده بود به یاس و ناامیدی تبدیل می‌شود.

    جای تعجب است در شرایطی که مترو، اتوبوس رانی درون شهری، بازار، پاساژهای تجاری، ادارات، وزارتخانه‌ها، رستوران‌ها و بسیاری از صنوفی که با تعداد زیادی مخاطب فعالیت عادی خود را دنبال می‌کنند، کلاس‌های موسیقی که همگی به صورت تک نفره و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیرانه (اتاق‌های مجزا، ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده مرتب از الکل و صابون، ضد عفونی کردن محیط و …) و با حداقل مخاطب و فقط جهت ادامه حیات و پیشگیری از تعطیلی کامل برگزار می‌شود، بر اساس تصمیم‌گیری‌های غیر کارشناسانه به صورت متناوب و پیوسته تعطیل می‌شوند.

    برای ما جای سوال است که آیا ستاد کرونا در این خصوص از معاونت هنری، دفتر موسیقی و یا مرکز آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری مشاوره گرفته است؟ اگر پاسخ مثبت است این مشاوره نادرست که حاصلی جز تعطیلی کامل آموزشگاه‌های موسیقی در پی ندارد، توسط کدام بخش ارائه شده است؟ و اگر در این خصوص مشاوره نگرفته‌اند چرا نهادهای یاد شده نسبت به این تصمیم‌گیری غیر کارشناسانه واکنشی نشان نداده‌اند؟

    این مکاتبه با اعتقاد به اینکه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمانی کوتاه نسبت به دست‌یابی به نتایج مثبت و مستثنی شدن آموزشگاه‌های موسیقی از تعطیلی‌های مکرر، اقدام عاجلی را در پیش خواهد گرفت، انجام شده است.

    امضا کنندگان نامه ضمن اعلام مراتب سپاس و تشکر بابت کوشش و مساعدت حضرت عالی جهت رفع مشکلات این صنف، خواهان شفاف سازی در این خصوص و پیگیری جدی جهت سامان دادن به وضعیت این صنف آسیب پذیر جهت جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر به آموزشگاه‌های موسیقی هستند و انتظار دارند در بازه‌های زمانی که ستاد کرونا تصمیم به تعطیلی و اعمال محدودیت می‌گیرد کلاس‌های تک نفره با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی (اطلاعیه ۲۷ فروردین) به کار خود ادامه دهند و همچنین انتظار دارند معاونت هنری در اسرع وقت از نتایج اقدامات خود آگاهشان نماید.

    همچنین در صورتی که اقدام در خصوص رفع مشکلات تا حصول نتیجه مثبت از حوزه فعالیتی آن معاونت خارج است، لطفاً اعلام نموده تا با مراجع مرتبط مکاتبات لازم انجام شود.

    با ارادت و احترام مجدد.

    امضاکنندگان این نامه عبارتند از؛ کامران همت‌پور، محمد مهدی باطنی، میترا ابراهیمی، ینا ذکایی، علیرضا اصغری، چکاوک یغمایی، محمد نراقی، آرمین حسینی، امین بیات، فرهاد زالی، حمید قنبری، مهشید خیرالدین، سجاد تنها، سید حجت پزشکیان، سیاوش سحابی، فرخ خدابنده لو، امیر رحمانی، مریم قائمی، فاطمه امان آبادی، وحید صابری، مهدی میرزایی، علیرضا ولی زاده، فاطمه دیبا، لطفعلی سیلانی، حسین قاسم پور، کاوه کشاورز، سارا زاویه، شرمین مهدیزاده، مرضیه سامعی، فاطمه کاهه، احمد رضا خواه، بهزاد عصاره پور، بهزاد قضات و روزبه رحیمی، مسعود آرامش، پانیذ فریوسفی، میر مردانه، پژمان مشعوف، علی رحیمیان، وحید خسروی، علی احمدیان، بهرنگ آزاده، محسن پور بخت، مسعود پور بخت، پیمان گودرزی، مادح فقیه، حسین حراج زاده، علی صحفی، پژمان صاعدی، داریوش حجازی، المیرا واثق نیا، منوچهر فیروزی، بهاره مهدوی، بابک بنی حسینی، غلامرضا رضایی، محمد طیبی جبل، حسن آزاده فر، شهرام صارمی.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=407140
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *