×
×

استاد شجریان روح جاودانه ای در کالبد این آب و خاک شد

  • کد نوشته: 404991
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • مجمع ایثارگران با صدور پیامی به مناسبت فوت استاد شجریان تصریح کرد که مرگ برای او که با تار و پود آئین و فرهنگ و هنر این سرزمین عجین شده است، واژه برازنده ای نیست.

    استاد شجریان روح جاودانه ای در کالبد این آب و خاک شد
  • متن پیام تسلیت حزب مجمع ایثارگران به شرح زیر است: ما به فلک بوده ایم یار ملک بوده ایم باز همان جا رویم جمله که آن شهر ماست صدایی که آهنگش ضربان قلب ملتی بود، خاموش شد. اسطوره ای مجسم که با نغمه داودی اش شهد شیرین آیات و مناجات را به کام ایرانیان ریخت، چشم از جهان فرو بست. استاد یگانه ای که با اشراف بی نظیرش بر قله های دوردست موسیقی ، تجسم باربد و نکیسای باستانی برای امروزیان بود، در آغوش خالق زیبایی ها آرام گرفت.

    محمدرضا شجریان قلب تپنده هنر ایران زمین به ابدیت پیوست. قلبی که اگرچه از تپش ایستاد، روح جاودانه ای در کالبد این آب و خاک شد. هم او بود که در عصر استیلای ابتذال، افق های معنوی و روحانی موسیقی اصیل ایرانی را پیش روی ملتی ترسیم کرد و جوانان برومند این دیار را به وادی هنر راستین رهنمون شد. مرگ برای او که با تار و پود آئین و فرهنگ و هنر این سرزمین عجین شده است، واژه برازنده ای نیست. شجریان مرغ سحر تمام روزهای ماست و نوای دلکش ربنایش، روزه گشای تمام غروب هایمان.

    تقدیر چنین بود که قاری خوش نوای خاک سلطان توس، در اربعین سالار شهیدان به دیدار یار بشتابد. باشد که اشک و آه توأم با شور و اشتیاق عاشقان، بدرقه سفر ابدی اش گردد. مجمع ایثارگران ، فقدان راوی بی بدیل حماسه های عصر را به یکایک ایرانیان، به ویژه خانواده داغدار ایشان و اهالی موسیقی، ادب و هنر ایران زمین تسلیت عرض می کند.

    منبع: خبرگزاری ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=404991
       
    برچسب ها استاد شجریان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *