×
×

مدیر کل ارشاد کرمان خبر داد؛
نحوه برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در روزهای کرونایی

  • کد نوشته: 403981
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۵ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره تازه ترین اقدامات برای برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران توضیحاتی را ارائه داد.

    نحوه برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در روزهای کرونایی
  • به گزارش سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره نحوه برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: قطعاً امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا وضعیت خاصی در کرمان و محل برگزاری جشنواره در پیش داریم که تفاوت‌هایی در نحوه و رویکرد برگزاری نیز وجود دارد. البته خوشبختانه از ماه‌های گذشته در ستاد سیاست‌گذاری جشنواره با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان به این موضوع پرداخته شده و کمیته اجرایی نیز تاکنون چندین جلسه در تهران و کرمان برگزار کرده که نهایتاً برای نیمه نخست آبان‌ماه و هفته وحدت برای میزبانی و برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

    وی درباره اجراها نیز توضیح داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا قاعدتا در شهرستان‌ها اجرا نخواهیم داشت و اجراهای صحنه‌ای نیز بدون حضور مخاطبان برگزار می‌شود. همچنین با تدابیر شورای سیاست‌گذاری و کمیته اجرایی، برای ماندگاری و ثبت موسیقی نواحی مستندهایی تولید خواهد شد.

    جزییات برگزاری جشنواره سیزدهم موسیقی نواحی ایران در روزهای کرونایی

    مدیرکل ارشاد کرمان درباره جزییات جشنواره یادآور شد: جشنواره شامل ۲ بخش خواهد بود؛ یک بخش شامل اجراهای زنده در کرمان است که تلاش می‌کنیم در فضای مجازی پخش شود و جمعیت اندکی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها حضور داشته باشند. پیش‌بینی ما این است که نهایتاً ۹۰ نفر مهمان داشته باشیم. بخش بعدی که بخش مهم و عمده جشنواره است، تولید مستند از بزرگان و پیشکسوتان و هنرمندان مؤثر در حوزه موسیقی نواحی ایران خواهد بود که هماهنگی‌های نهایی در حال انجام است.

    علیزاده در مورد تولید مستند از هنرمندان گفت: کمیته علمی زیر نظر دبیر تخصصی جشنواره تشکیل شده تا تصمیم‌گیری شود مستندها از چه افراد و هنرمندانی تهیه . این کار قبل از شروع جشنواره آغاز و  روند آن ادامه‌دار خواهد بود. طبق پیش بینی های انجام گرفته احتمالاً تولید این مستندها تا پایان سال جاری به طول خواهد انجامید. خوشبختانه در این زمینه تعاملات خوبی هم در استان کرمان با صدا و سیمای مرکز کرمان، اداره‌کل میراث فرهنگی و شهرداری کرمان و محوریت استانداری کرمان داشتیم تا برنامه‌ها به نحو احسن انجام شود و شاهد جشنواره‌ای متفاوت نسبت به جشنواره‌های گذشته در استان کرمان باشیم.

    وی درباره شرایط برگزاری در ایام کرونا توضیح داد: تعداد مهمان‌هایی که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند بسیار کمتر از سال قبل است و قاعدتا هتل‌ها و مراکز اقامتی را نمی‌توانیم به صورت مشترک استفاده کنیم. ضمن اینکه در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی، مجوزهای ستاد کرونای استان کرمان را دنبال خواهیم کرد و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، قطعا تلاش می‌کنیم مسائل بهداشتی کاملا رعایت شود تا ان شاءالله مشکل خاصی پیش نیاید. همچنین از مهمان‌هایی که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند، تست کرونا گرفته خواهد شد تا با اطمینان از عدم وجود بیماری در جشنواره حضور پیدا کنند.

    آمادگی برای برگزاری یک جشنواره آنلاین و آفلاین

    مدیرکل ارشاد کرمان در مورد آنلاین‌ و آفلاین بودن جشنواره گفت: این جشنواره قرار است بیشتر به شکل آنلاین در فضای مجازی پخش شود و بخشی از برنامه‌ها نیز به شکل آفلاین پخش می‌شود. ضمن اینکه برخلاف سال گذشته و به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه ساز برگزار نخواهیم کرد، چراکه نمایشگاه باعث تجمع افراد و علاقه مندان می‌شود و قاعدتا مشکل ایجاد خواهد کرد.

    علیزاده در پایان عنوان کرد: از نظر اعتباری، خیلی نسبت به سال گذشته افزایش اعتبار صورت نگرفته و امسال با توجه به اینکه قرار است مستندهایی تولید شود، هزینه‌هایمان بالاتر خواهد رفت و نسبت به سال گذشته، منابع بیشتری را باید تأمین کنیم. در این زمینه در حال رایزنی هستیم تا امسال بودجه بیشتری به جشنواره اختصاص یابد.

    سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری با موضوع «دوبیتی‌خوانی» در استان کرمان آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=403981
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *