×
×

خاطره اشتباه گرفتن پرویز یاحقی با مزاحم تلفنی!

  • کد نوشته: 403906
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۵ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • «نیستان» عنوان برنامه‌ای تخصصی موسیقی در رادیو است؛ برنامه‌ای که ۲۰ سال است از رادیو فرهنگ پخش می‌شود و به اخبار روز موسیقی و نیز تحلیل و بررسی موسیقی ایران می‌پردازد. تهیه‌کننده «نیستان»، حضور بزرگان موسیقی همچون زنده‌یادان فرهنگ شریف، جلال ذوالفنون، عطاء‌الله جنگوک، بیژن ترقی و معینی کرمانشاهی در این برنامه را یکی از افتخارهای آن می‌داند.

    خاطره اشتباه گرفتن پرویز یاحقی با مزاحم تلفنی!
  • وحید رستگاری، تهیه کننده «نیستان»، در بیستمین سالگرد تولید و پخش این برنامه هدف از ساخت آن را این‌گونه عنوان کرد: «زمانی احساس کردم جای یک برنامه تخصصی و موسیقی همه جانبه و چند وجهی در رادیو کم است. برنامه های موسیقی در شبکه بود اما اغلب شنیداری بودند و برنامه موسیقی تحلیلی و خبری به آن صورت نداشتیم؛ این بود که در سال ۱۳۷۹ پیشنهاد این برنامه را ارائه کردم که مجموعه‌ای از بخش های خبری، تفسیری و شنیدنی موسیقی بود.»

    او درباره ویژگی‌های این برنامه گفت: «حضور هنرمندان تراز اول کشور و پرداختن به موسیقی‌های ارزشمند و تاثیرگذار و تحلیل آن‌ها در برنامه «نیستان» از ویژگی‌های شاخص آن است. در واقع برنامه «نیستان» بازتابی از موسیقی و وقایع مربوط به موسیقی کشور شده است و مخاطبان متعددی دارد.»

    سمت چپ وحید رستگاری ـ تهیه‌کننده «نیستان»

    سمت چپ وحید رستگاری ـ تهیه‌کننده «نیستان»

    رستگاری از خاطرات بیست ساله‌اش در «نیستان» گفت: «خاطرات بسیاری با این برنامه دارم، در سال ۱۳۸۲، که این برنامه هر روز به مدت چهار ساعت پخش می‌شد، در پخش شبکه فرهنگ، کابین تلفن وجود داشت. در یکی از روزها که برنامه در حال پخش بود، مسئول ارتباطات گفت که استاد یاحقی تماس گرفته و می‌خواهد با شما صحبت کند، خب من هم باورم نشد، گفتم گوشی را بگذارید و گفتم گاهی مردم با ما شوخی می‌کنند. استاد سه بار تماس گرفت و من فکر کردم مزاحم تلفنی است، چون آن موقع ملاقات و صحبت با زنده‌یاد استاد پرویز یاحقی به سختی محقق می‌شد و من باورم نمی‌شد که تماس از جانب ایشان باشد. خلاصه این‌که ایشان مجدد تماس گرفتند و من صحبت کردم، خودشان را معرفی کردند و من هنوز باورم نمی‌شد که ایشان هستند. کمی که صحبت کردند مطمئن شدم خودشان هستند و گفتند که من در اتوبان در حال رانندگی بودم و برنامه شما را گوش می‌دادم، ماشین را نگه داشتم تا درباره مطلب اشتباهی که کارشناس برنامه عنوان کرده، صحبت کنم. برای من جالب بود که ایشان از مخاطبان این برنامه است و در آن شرایط سعی بر تماس با ما را داشتند و این یکی از خاطرات خوب من در این برنامه شد. بعد از آن با ایشان ملاقات کردم و باعث شد تا رابطه بسیار خوبی بین ما شکل بگیرد.»

     

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=403906
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *