×
×

ابداع ماسکی با قابلیت تقویت گوش موسیقیایی

  • کد نوشته: 400480
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۵ام شهریور ۱۳۹۹
  • ۰
  • یک رهبر ارکستر اهل مجارستان ماسکی تنفسی ابداع کرده که گوش انسان را در تشخیص اصوات موسیقی تقویت می‌کند.

    ابداع ماسکی با قابلیت تقویت گوش موسیقیایی
  • ماسک تقویت گوش موسیقایی

    یک رهبر ارکستر اهل مجارستان ماسکی تنفسی ابداع کرده که گوش انسان را در تشخیص اصوات موسیقی تقویت می‌کند.

    به گزارش تارنمای روزنامه نشنال، روبه‌رو شدن با سیلی از ماسک‌های تنفسی در محلات بوداپست، ایوان فیشر (Ivan Fischer) رهبر ارکستر مجارستانی را به فکر تبدیل یکی از ملزومات دوره شیوع کرونا به ابزاری برای لذت بردن از موسیقی انداخت.

    ایده فیشر به ساخت ماسکی منجر شد که دو قالب پلاستیکی در طرح و ابعاد دست انسان به بندهای آن متصل شده‌اند و به هنگام استفاده روی گوش قرار می‌گیرند. این ماسک مخصوص لذت شنیدن اصوات تقویت شده را برای آن دسته از افرادی که در روزگار کرونا به تماشای کنسرت‌های موسیقی می‌نشینند، به ارمغان می‌آورد.

    فیشر درباره اختراعش گفت: ایده استفاده از طرح دست در این ماسک از آنجا آمد که وقتی کف دستمان را به این صورت روی گوش می‌گذاریم، همیشه چیزی که دیگری می‌گوید را راحت‌تر متوجه شده و حروف بی‌صدا و اصوات موسیقی را زیباتر می‌شنویم.

    رئیس ارکستر فستیوال بوداپست در ادامه مدعی شد ماسکی که ساخته به کمک فرونواخت‌های (undertone) گرم‌تر و واضح‌تر و زیروبم‌های تیزتر، از آکوستیک کلیسا پیشی می‌گیرد.

    اختراع فیشر بین علاقمندانِ به موسیقی محبوب شده و چند نفر از تماشاگرانی که در اجرای جمعه گذشته این گروه حضور داشتند، آن را به صورتشان زده بودند. این ماسک در دو نوع سیاه و سفید و درخشان، به قیمت حدود ۲۶ دلار به فروش می‌رسد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=400480
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *