×
×

با مقدمه ای از حسین علیزاده

  • کد نوشته: 39839
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۹ام مرداد ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • کتاب «پنجه تار» به نگارش سعید محمدی از سوی انتشارات چنگ منتشر شد. این کتاب به زبانی ساده جهت آموزش نوازندگی تار به همراه تصاویری کاربردی وبا مقدمه ای از استاد حسین علیزاده نوشته شده است و نگارنده در این کتاب با ارائه الگوهایی دقیق، نوازندگی ساز تار را به همراه تمریناتی بنیادی شرح داده و به موضوعات کاربردی دیگری نظیر پرده بندی و تعویض پوست که دانستن آنها به نوعی برای هنرجویان ضروری است، پرداخته است.

    با مقدمه ای از حسین علیزاده
  • downloadموسیقی ایرانیان – سودا مولائی: کتاب «پنجه تار» به نگارش سعید محمدی از سوی انتشارات چنگ منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این کتاب به زبانی ساده جهت آموزش نوازندگی تار به همراه تصاویری کاربردی وبا مقدمه ای از استاد حسین علیزاده نوشته شده است و نگارنده در این کتاب با ارائه الگوهایی دقیق، نوازندگی  ساز تار را به همراه تمریناتی بنیادی شرح داده و به موضوعات کاربردی دیگری نظیر پرده بندی و تعویض پوست که دانستن آنها به نوعی برای هنرجویان ضروری است، پرداخته است.

    کتاب پنجه تار مشتمل بر پنج فصل با عنوان های موسیقی نظری، معرفی تار، بخش عملی، تاریخچه و تمرین برای ساز تار است.

    در پشت جلد کتاب برای معرفی بیشتر نگارنده (سعید محمدی) که هم اکنون مدیر مکتب استاد علیزاده  است آمده:
    «سعید محمدی متولد بهار ۱۳۴۹،شهرستان علی آباد واقع در استان سرسبز گلستان. فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی. موسیقی از کودکی با حفظ و تقلید ترانه ها و تصنیف های صفحات گرامافون پدر با وی اجین شد. در نوجوانی نواختن سه تار را نزد رها کبیری، و تار را نزد مرحوم مهدی یوسف زاده آغاز کرد.از سال ۱۳۷۰ به محضر استاد حسین علیزاده راه یافت و از کلاس تخصصی این استاد تا حدود سال ۱۳۸۰ بهره ها برد و موفق به اخذ گواهینامه ممتاز از جانب ایشان گردید و هم زمان از تکنیک نوازندگی تار فریبرز عزیزی نیز تا کنون بهره می برد.ایشان علاوه بر کارنامه ارزشمند فعالیتهای هنری،در طول بیش از ۲۰ سال تدریس،شاگردان زیادی را تربیت کرده که تعداد قابل ملاحظه ای از آنان،جزو نوازندگان و معلمین خوب می باشند.کتاب “پنجه سه تار” از تالیفات دیگر ایشان می باشد.»

    علاقه مندان کتاب «پنجه تار» را می توانند از کتاب فروشیهای معتبر و یا از طریق ناشر کتاب (انتشارات چنگ) تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=39839
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *