×
×

خاطره جالبِ صادق آهنگران از هم‌بازی شدن با حسین پناهی

  • کد نوشته: 397969
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام شهریور ۱۳۹۹
  • ۰
  • خاطره جالبِ صادق آهنگران از هم‌بازی شدن با حسین پناهی

  • تسنیم نوشت: صادق آهنگران، مداح و نوحه‌خوان شناخته شده دوران جنگ، از آشنایی‌اش با حسین پناهی گفت که مربوط به قبل از انقلاب می‌شده و تا هم‌بازی شدن با این بازیگر در تئاتر ادامه پیدا کرده است.

    صادق آهنگران، با حضور در برنامه تلویزیونی «چهل‌تیکه»، از آشنایی‌اش با زنده‌یاد حسین پناهی، بازیگر و شاعر شناخته شده کشورمان گفت.

    او که برخی نوحه‌هایش بر اساس اشعار حسین پناهی بوده است، درباره دوستی با این بازیگر سینما و تئاتر گفت: «آشنایی من با حسین پناهی به دوران قبل از انقلاب برمی‌گشت. حسین پناهی عضو سازمان موحدین بود. سازمانی که شمخانی، محسن رضایی، علم الهدی و حمید کاشانی عضو آن بودند. پناهی با همه آنها ارتباط داشت. کارش در سازمان عکاسی بود و زمانی که تانک ها به خیابان آمده بودند، او بی محابا و بدون ترس جلو می رفت و عکس می‌گرفت.»

    آهنگران ادامه داد: «بعدها که انقلاب پیروز شد، به همراه حسین پناهی چندین تئاتر بازی کردم. معمولا نقش‌هایی که حسین پناهی برای من می‌نوشت، در آن نقش باید تکه‌هایی هم می‌خواندم. «هتل نیمکت» و «مرشد و بچه مرشد» دو نمایشی بودند که من در آنها برای حسین پناهی بازی کردم. نمایش «پل»، آخرین نمایشی بود که من در آن بازی کردم و بعد از آن من تئاتر را کنار گذاشتم. این نمایش که کارگردان آن محمدجمال‌پور بود، یک صحنه داشت که من با حسین پناهی همبازی بودم. حسین جلو می‌آمد و از من می‌پرسید تا حالا کجا بودی تو؟ و من باید جواب او را می‌دادم اما به محض اینکه حسین دیالوگ خودش را می‌گفت، من زیر خنده می‌زدم. هر کاری که کردیم نتوانستیم این صحنه را درست کنیم و من مدام می‌خندیدم. همین باعث شد که تئاتر را کنار بگذارم.»

    https://musiceiranian.ir/?p=397969
       
    برچسب ها صادق آهنگران

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *