×
×

حضور معاون هنری وزارت ارشاد در جشن خانه موسیقی

  • کد نوشته: 3979
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۱ام آبان ۱۳۸۹
  • ۴ دیدگاه
  • یازدهمین جشن خانه موسیقی مهرماه با حضور وسیع اهالی هنر برگزار شد، حضور حمید شاه‌آبادی در این مراسم و نشستن او در ردیف اول و با فاصله ی چند صندلی از محمدرضا شجریان با توجه به اینکه بسیاری از اهالی نظام او را وطن فروش می دانند جالب توجه بود

  • موسیقی ایرانیان – امین موسوی: یازدهمین جشن خانه موسیقی مهرماه با حضور وسیع هنرمندانی چون عبدالوهاب شهیدی، مصطفی کمال پورتراب، محمدرضا شجریان، احمد ابراهیمی، شهرام ناظری، داود گنجه‌ای، هوشنگ کامکار، بیژن بیژنی، امین الله رشیدی، سامان احتشامی، علیرضا قربانی، حافظ ناظری، رشید کاکاوند و مسئولینی چون حمیدرضا شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد، بابک رضایی رئیس انجمن موسیقی، علی ترابی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد در تلار وحدت برگزار شد، در ادامه می توانید قسمت دوم گزارش متنی امین ریزباف و عکس هایی از حنانه شفیعی را از این مراسم در زیر مشاهده کنید.

    تجلیل از احمد پژمان توسط پورتراب و سریر
    بعد از سخنرانی داریوش پیرنیاکان که در قسمت قبلی گزارش به آن اشاره کردیم کلیپی از احمد پژمان پخش شد و او در این کلیپ به بیان بیوگرافی از زندگی خودش پرداخت، پس از پخش کلیپ مصطفی کمال‌پورتراب و محمد سریر بر روی صحنه آمدند تا تندیس جشن خانه موسیقی را به این آهنگساز اهدا کنند.
    پژمان نیز بعد از دریافت تندیس در سخنانی گفت: «نمی‌دانستم که قرار است امشب از من تجلیل کنند که دوستان مرا غافلگیر کردند، جا دارد همین جا از اساتیدم حشمت‌الله سنجری، ناصحی و توماس کریستین‌داوید تشکر ‌کنم که از آنها بسیار یاد گرفتم.»

    بعد از سخنان پژمان سریر یادآور شد که: «بسیاری از موسیقیدانان خصوصا بنده شاگرد ایشان بودیم من باید از ایشان تشکر کنم که موجب شده‌اند عده‌ی بسیاری از موسیقدان‌ها پرورش یابند.»

    تجلیل معاون هنری ارشاد، سریر، ظریف از سهراب محمدی هنرمند موسیقی محلی
    هنرمند دیگری که در این مراسم تجلیل شد؛ سهراب محمدی‌ معروف به سهراب بخشی از طایفه «کرمانج» (در خراسان) بود که کلیپی نیز از او پخش شد. برای تقدیر از او هوشنگ ظریف، محمد سریر و حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد روی سن آمدند.

    حضور حمید شاه‌آبادی در این مراسم و نشستن او در ردیف اول و با فاصله ی چند صندلی از محمدرضا شجریان با توجه به اینکه بسیاری از اهالی نظام او را وطن فروش می دانند جالب توجه بود، او پس از تقدیر از سهراب بخشی تالار وحدت را ترک کرد.
    سهراب محمدی که دراین مراسم با همان لباس ساده ی محلی و دوتار خود روی صحنه آمده بود به پیشنهاد مجری برای اجرای برنامه سریعا پاسخ مثبت داد و بلافاصله بر روی صحنه بدون پهن کردن زیر انداز و آوردن میکروفونی نشست و برنامه ی خود را اجرا کرد. حرکت های رفتاری دلنشین و ساده و اجرای موسیقی او باعث شد که همه ی حضار بعد از تمام شدن اجرایش به شدت او را تشویق کنند.

    پخش کلیپی از هنرمندان از دست رفته و همنوازی دو نوجوان پایان بخش قسمت اول جشن

    در ادامه مراسم نماهنگی از هنرمندان درگذشته ی دو سال اخیر چون بیژن ترقی، قادر عبداله‌زاده، ولی رحیمی، شهریار فریوسفی، محمدرضا کاکاوند، حسن یوسف زمانی، مصطفی گرگین‌زاده، فرخ حدادی، پرویز مشکاتیان، فرامرز پایور، محمدرضا صابر، سیمین آقارضی، علی اکبر مهدی‌پور دهکردی، کمال خان هوت، فرمان بهبود، عطاء جنگوک، آندره آرزومانیان، غلامرضا حمزه‌ای، رضا سقایی و محمد نوری در سالن پخش شد.

    در ادامه مراسم دو نوازی بسیار شنیدنی سه تار و کمانچه دو هنرمند نوجوان به نام نرگس دهقانی و آریا بام‌رفیع اجرا شد که با استقبال بسیار حاضران همراه بود. این دو نوجوان از شاگردان بهداد بابایی و نوید دهقان بودند که با اجرای سطح بالایشان باعث شگفتی بسیاری از حضار شدند. پس از این برنامه بخش اول جشن خانه موسیقی پایان یافت تا از مهمانان پذیرایی شود.

    در ادامه می توانید قسمت دوم عکس های حنانه شفیعی را از این مراسم ببینید، قابل ذکر است که بخش های بعدی گزارش متنی و تصویری از جشن خانه موسیقی به زودی در سایت قرار خواهد گرفت.

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(12).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(85).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(86).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(87).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(88).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(89).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(90).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(85).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(14).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(91).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(93).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(92).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(13).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(94).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(95).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/khane-music/khane-music%20(96).jpg

    اخبار مرتبط:

    https://musiceiranian.ir/?p=3979
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *