×
×

در فضایی مُدال
«برداشتِ» عیسی زارعی با صدای شروین مقیمی شنیدنی شد

  • کد نوشته: 392841
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۷ام مرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «برداشت» به آهنگسازی عیسی زارعی و آواز شروین مقیمی، توسط خالق اثر منتشر شده و راهی بازار موسیقی شد.

    «برداشتِ» عیسی زارعی با صدای شروین مقیمی شنیدنی شد
  • آلبوم برداشت از عیسی زارعی منتشر شد

    آلبوم موسیقی «برداشت» به آهنگسازی عیسی زارعی و آواز شروین مقیمی، توسط خالق اثر منتشر شده و راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «برداشت» تازه ترین اثر در فضایی مودال است که با آهنگسازی و نوازندگی تار عیسی زارعی و آواز شروین مقیمی، در قالب ۹ قطعه به عناوین «رهاب، راست، مقدمه راست» (بر اساس قطعه ای منسوب به عبدالقادر مراغه ای)، «رهاب راست، آواز»، «رهاب راست-تصنیف روز و شب»، «رهاب راست-تصنیف قدیمی ما را همه شب نمی برد خواب»، «رهاب راست-رنگ-بر اساس موشح عربی»، «اصفهان، نهاوند، مقدمه اصفهان»، «اصفهان، نهاوند،آواز»، «اصفهان نهاوند، تصنیف آفتاب می شود» و «اصفهان، نهاوند ضربی» ساخته و پرداخته شده است.

    در بخشی از یادداشت عیسی زارعی از بروشور آلبوم آمده است که: «این اثر برداشتی از دو دیدگاه (مکتب) در موسیقی ایرانی است که هر بخش آن به این مکاتب و ترکیب آنها با موسیقی‌های مشابه ایرانی اختصاص دارد. در بخش اصفهان اساس جمله‌ها و تکنیک‌های نوازندگی متاثر از مکتب استاد علینقی وزیری است. علاوه بر این از مایه‌های مشابه آواز اصفهان که در حوزه عرب-ترک وجود دارد، استفاده شده است. در بخش رهاب-راست جمله‌ها و تکنیک نوازندگی تحت تاثیر اساتیدی چون درویش‌خان و میرزا حسینقلی و علی‌اکبر شهنازی است. این ترکیبی از مایه‌های رهاب و مقام راست و مقام اوشار (افشار) است. خواننده آلبوم «برداشت» از شاگردان برجسته زنده‌یاد استاد رضوی سروستانی است که به خوبی توانسته فضاهای مودال هر دو بخش را درک کند. به دلیل استفاده از مقام‌های غیرایرانی سعی شده که جملات آوازی ترکیبی از مایه‌ها باشد.»

    قطعات این آلبوم در استودیو پارس ضبط شده است.

    شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «برداشت» به آهنگسازی عیسی زارعی و آواز شروین مقیمی، روانه بازار موسیقی شده و علاقمندان می توانند در دو نسخه فیزیکی و دیجیتال آن را تهیه نمایند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=392841
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *