×
×

در بر گیرنده موسیقی منطقه قوچان از شمال خراسان
آلبوم خراسانیِ «هور هورک» با صدای حسین عزیزی پور منتشر شد

  • کد نوشته: 391492
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۱ام مرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی نواحی «هور هورک» با آواز استاد حسین عزیزی پور، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور راهی بازار موسیقی شد.

    آلبوم خراسانیِ «هور هورک» با صدای حسین عزیزی پور منتشر شد
  • آلبوم هور هورک با آواز حسین عزیزی پور منتشر شد

    آلبوم موسیقی نواحی «هور هورک» با آواز استاد حسین عزیزی پور، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «هورهورک» تازه ترین اثر موسیقایی اصیل شمال خراسان از منطقه قوچان است که با صدای گرم پیشکسوت آواز این خطه حسین عزیزی پور به دو خوانش کُرمانجی و فارسی روایت شده، سعید طهرانی زاده با دوتار نوازی وی را همراهی کرده و ماحصل کار در قالب ۶ قطعه به عناوین «گوهر جان»، «هور هورک»، «الله مزار»، «مریم»، «خانسالار» و «مروارید» چیدمان یافته است.

    در معرفی این اثر آمده است که : «حسین عزیزی پور، معروف به حسین عزیزی یکی از خوانندگان مشهور موسیقی شمال خراسان است. او در سال ۱۳۲۲ در شهرآباد بجنورد به دنیا آمده است. صدای وی در جوانی و تا حدود میان سالی در رده‌ی سوپرانو بوده و آثاری از وی موجود است که تونیک آنها حدود نت می اکتاو چهارم است. کم و کیف چنین صدایی در میان خوانندگان این ناحیه که آثار آن‌ها در دسترس است، کم نظیر و نادر است. ضمن اینکه کارگان او شامل آهنگ‌هایی با کلام پارسی و کرمانجی است. این هنرمند از آموزش‌های اساتید برجسته‌ای همچون حاجی ابراهیم سبزواری، حاج غلامحسن برازنده (معروف به نوازنده) و ولی رحیمی، بهره مند بوده است و در طول سالیان فعالیت خود، به همراه اساتید دیگری همچون حسن یزدانی، لطیف لطفی، نیازعلی صحراروشن، آقاجان عطایی، پرویز دردی و خصوصاً خلیل یوسفی در مجالس و محافل اجرا داشته است.»

    سعید طهرانی زاده همچنین، پژوهش، ترجمه اشعار و نگارش متن این اثر را بر عهده داشته است.

    شایان ذکر است که آلبوم محلی-خراسانی «هور هورک» با آواز حسین عزیزی پور، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفت. این اثر به دو صورت فیزیکی و دیجیتال از سامانه این مؤسسه قابل خریداری و دانلود است.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=391492
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *