×
×

«در صورت مهاجرت موسیقی را کنار خواهم گذاشت»

  • کد نوشته: 39061
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام تیر ۱۳۹۲
  • ۳۸ دیدگاه
  • او یاغی است. حامی را می گویم. خواننده ای که معمولاً به وضعیت موجود اعتراض دارد. اعتراضاتی که خیلی وقت ها به حق هم هست و بابت بیان آن ها باید به حامی حق داد. او سال هاست که از تسلط مافیا بر موسیقی کشور گلمند است و هر بار به بیانی مختلف اعتراض خودش را نسبت به این موضوع ابراز داشته است. حامی حالا مدت هاست که منتظر انتشار آلبوم جدیدش است. آلبومی که انتشار آن چند بار به تعویق افتاده و همین موضوع ناراحتی وی را در پی داشته است. اما خبر مهاجرت حامی چیزی است که شاید هیچ کس از شنیدنش خوشحال نخواهد شد.صدای بی نظیری که توانایی بالایی در عرصه موسیقی داشته و دارد حالا تصمیم گرفته سرزمین مادری اش را ترک کند و به جایی برود که کمتر با اهالی موسیقی در ارتباط باشد.

    «در صورت مهاجرت موسیقی را کنار خواهم گذاشت»
  • حامی

    حامی

    موسیقی ایرانیان – مصطفی امامی: او یاغی است. حامی را می گویم. خواننده ای که معمولاً به وضعیت موجود اعتراض دارد. اعتراضاتی که خیلی وقت ها به حق هم هست و بابت بیان آن ها باید به حامی حق داد. او سال هاست که از تسلط مافیا بر موسیقی کشور گلمند است و هر بار به بیانی مختلف اعتراض خودش را نسبت به این موضوع ابراز داشته است. حامی حالا مدت هاست که منتظر انتشار آلبوم جدیدش است. آلبومی که انتشار آن چند بار به تعویق افتاده و همین موضوع ناراحتی وی را در پی داشته است. اما خبر مهاجرت حامی چیزی است که شاید هیچ کس از شنیدنش خوشحال نخواهد شد.صدای بی نظیری که توانایی بالایی در عرصه موسیقی داشته و دارد حالا تصمیم گرفته سرزمین مادری اش را ترک کند و به جایی برود که کمتر با اهالی موسیقی در ارتباط باشد.

    حامی در ابتدای گفت و گو در مورد دلیل تاخیرهای چند باره که در مورد انتشار آلبومش به وجود آمده، می گوید:«کسانی که کارهای من را پیگیری می کنند می دانند که آلبوم جدید من بعد از کش و قوس های فراوان و بعد از اینکه دو سال پشت درهای ارشاد معطل ماند، زمستان پارسال مجوزهای لازم را اخذ کرد. البته در این میان دو قطعه از آلبوم حذف شد و به جای آن قطعه «همچون سرو» به آلبوم اضافه شد و در نهایت «یک لحظه عاشق شو» با یازده قطعه در اردیبهشت ماه آماده انتشار بود. به دلیل یکسری مشکلات تبلیغاتی از جمله آماده نبودن تیزر آلبوم، انتشار آن کمی به تعویق افتاد. بعد از اینکه تیزر آماده شد به ماه مبارک رمضان برخوردیم و تصمیم گرفتیم این آلبوم را عید سعید فطر روانه بازار کنیم.»

    حامی در ادامه می گوید:«راستش علت اصلی تاخیرم در انتشار «یک لحظه عاشق شو» این بود که احساس می کردم بازار برای موسیقی من مناسب نیست. نه به خاطر اینکه مردم موسیقی متفکرانه را دوست ندارند و از آن استقبال نمی کنند. بلکه وقتی دیدم فضا، فضای پیرهن صورتی، سوسن خانوم است و موزیک هایی که در کنسرت ها می شنویم دقیقاً همان آهنگ هایی است که در مجالس عروسی می توان از آن استفاده کرد، مثل همیشه که با در و دیوار و زمین و زمان قهر می کنم، این بار هم باخودم گفتم به نوعی قهر کنم تا شاید کسی پیدا شود و به قول معروف نازم را بخرد. اما حس کردم اگر از غافله جا بمانم این آلبوم هم منتشر نمی شود و در نتیجه تصمیم گرفتم آلبوم را عید فطر روانه بازار کنم. مهم ترین دلیلی که تصمیم گرفتم «یک لحظه عاشق شو» را منتشر کنم، آن عده ای مخاطبین موسیقی هستند که دوست دارند آلبوم جدید من را بشنوند.»

    این خواننده راجع به ماجرای مهاجرتش به خارج از کشور که در برخی رسانه ها مطرح شده هم اینطور توضیح می دهد:«زمانی که مشغول کار کردن روی آلبوم «فقط نگاه می کنم» با شرکت آوای باربد بودم، تصمیم داشتم به کشور کانادا بروم. در نهایت آوای باربد باعث شد بمانم و آلبوم «فقط نگاه می کنم» را منتشر کنم.»

    وی در ادامه می گوید:«در این سال ها و هر وقت که سرخورده می شدم، تصمیم می گرفتم از ایران بروم اما هر بار به دلیلی این تصمیم را نادیده می گرفتم و ترجیح می دادم بمانم و برای کسانی که آثار من را پیگیری می کنند بمانم و کار کنم. اما این بار تصمیم ام جدی است. چون هم از موسیقی و مافیای آن (که گفتنش هم برای خودم خسته کننده شده و هم برای دشمنانم کلافه کننده) خسته شده ام و هم از نبود قانون در مراجع قضایی ایران سرخورده شده ام. داستان های پیچیده ای که بازپرس با متهمین داشت و اتفاقات عجیب و غریبی که در دستگاه قضایی ایران زیاد می افتد اما من آشنایی کمتری با آن داشتم چیزی بود که در پرونده کلاهبرداری که درگیرش بودم، با آن مواجه شدم.»

    حامی در ادامه می گوید:«من آدم ناسیونالیستی هستم و عاشق کشورم هستم اما صلاح من در این است که کوچ کنم. دوست دارم به جایی بروم که با کسانی که در این سال ها اذیتم کرده اند، از جمله اهالی موسیقی، برخورد نزدیک نداشته باشم و یک گوشه برای خودم زندگی کنم و کسی خبری از من نداشته باشد. دوست دارم فقط یک خاطره از حامی باقی بماند و از دغدغه ها و دردسرهای محیط آلوده هنر ایران خلاص شوم.»

    حمید حامی در پایان گفت و گویش با بیان اینکه در صورت مهاجرت موسیقی را کنار خواهم گذاشت، می گوید:«فقط برای دلخوشی و عشق خودم به سراغ موسیقی خواهم رفت. البته همانطور که دفعه قبل هم بهت گفتم امیدوارم بعد از روی کار آمدن دولت جدید اوضاع موسیقی بهبود پیدا کند. اما چیزی که به گوش می رسد حکایت از این ماجرا دارد که همان کسانی که باعث تنزل فرهنگ شنیداری مردم شده اند، آنقدر قدرت دارند که سرکار بمانند و برای هشت سال دیگر مردم را تحت تاثیر هجویاتی که منتشر می کنند قرار دهند. امیدوارم «یک لحظه عاشق شو» منتشر شود و با استقبال خوبی مواجه شود و در نهایت با تدبیر دولت جدید، سرجهازی های مافیای موسیقی بارشان را ببندند و بروند و افراد لایق باقی بمانند. اگر این اتفاق بیفتد، شاید به کارم ادامه دهم که البته بعید می دانم تصمیم ام تغییر پیدا کند و تصمیم ام به طور قطع رفتن از ایران است.»

    https://musiceiranian.ir/?p=39061
       
    برچسب ها حامی حمید حامی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *