×
×

نام چهار سینماگر و موزیسین ایرانی در لیست آکادمی اسکار امسال

  • کد نوشته: 388695
  • حمیده موسوی
  • پنجشنبه, ۱۲ام تیر ۱۳۹۹
  • ۰
  • آکادمی اسکار امسال اعضای جدید خود را معرفی کرد‌. سمیرا مخملباف، ستار اورکی، نرگس آبیار و همچنین علی عباسی چهار عضو ایرانی جدید این لیست هستند.

    نام چهار سینماگر و موزیسین ایرانی در لیست آکادمی اسکار امسال
  • اسکار۲۰۲۰

    آکادمی اسکار امسال اعضای جدید خود را معرفی کرد‌. سمیرا مخملباف، ستار اورکی، نرگس آبیار و همچنین علی عباسی چهار عضو ایرانی جدید این لیست هستند.

    آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بامداد روز چهارشنبه فهرست دعوت‌شدگان امسال را منتشر کرد که شامل ۸۱۹ نفر است.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، بعد از اینکه مدیران برنامه هم حق رای دادن در اسکار پیدا کردند حالا آکادمی اعضای جدید خود را معرفی کرد و مثل چندسال گذشته تلاش کرده بیشتر به سراغ زنان و اقلیت‌های مختلف جامعه برود.
    در لیست بلند بالای فهرست امسال، نام چند سینماگر و موزیسین ایرانی یعنی نرگس آبیار نویسنده و کارگردان فیلم‌های شبی که ماه کامل شد، شیار ۱۴و…از سوی بخش نویسندگان، سمیرا مخلباف (سازنده فیلم تخته سیاه) و علی عباسی (فیلم های مرز و شلی) از بخش کارگردانی، ستار اورکی (آهنگساز جدایی نادر از سیمین و فروشنده) از بخش موسیقی و البته الهام شاکری فر تهیه کننده (یک داستان عاشقانه سوری) از بخش مستند آکادمی دعوت شده اند.

    گفته می شود معروفترین اسم‌های این لیست افرادی مانند آری آستر (Midsommar) و رابرت ایگر (فانوس دریایی) و لولو وانگ (Farewell) هستند که هنرمندان ایرانی ۴ نام جدید این لیست هستند.

    تعداد کل دعوت‌شدگان امسال آکادمی از رکورد ۹۲۸ نفر در ۲۰۱۸ و ۸۴۲ نفر در ۲۰۱۹ کمتر است، با این حال در تاریخ ۹۳ ساله برگزاری جوایز اسکار رده سوم را دارد. ۴۵ درصد این فهرست را زنان تشکیل می‌دهند؛ ۳۶ درصد دعوت‌شدگان رنگین‌پوست هستند، و ۴۹ درصد خارج از ایالات متحده دعوت شده‌اند. درمجموع سینماگرانی از ۶۸ کشور در این فهرست حضور دارند.

    شایان ذکر است که پیش از این اصغر فرهادی، گلشیفته فراهانی، لیلا حاتمی، رخشان بنی‌اعتماد، هایده صفی‌یاری، محمدرضا دلپاک، محمد رسول‌اف، بهمن قبادی و…از ایران عضو این آکادمی بودند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=388695
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *