×
×

با هنرنمایی ارکستر سمفونیک تهران و 15 کشور جهان
روایت خانگی ایران و جهان از سمفونی شادی و صلح منتشر شد

  • کد نوشته: 381577
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۳۰ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • طبق توضیحات بردیا کیارس، رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره پروژه خانگی جدیدشان در طرحی بین المللی، ماحصل هنرنمایی این ارکستر و نوازندگان دیگر جهان منتشر شد.

    روایت خانگی ایران و جهان از سمفونی شادی و صلح منتشر شد
  • اجرای خانگی سمفونی نهم بتهوون

    طبق خبری که چند روز پیش با توضیحات بردیا کیارس به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران برای پروژه خانگی جدیدشان در طرحی بین المللی اعلام و منتشر شده بود، ماحصل هنرنمایی این ارکستر و نوازندگان دیگر جهان منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از بنیاد رودکی، اجرای تازه ارکستر سمفونیک تهران با همراهی نوازندگان و خوانندگان بیش از ۱۵ کشور است و بردیا کیارس، نوازنده و رهبر ارکستر کار مدیریت هنری پروژه را به عهده داشته است.

    در این اجرای خانگی که بیشتر از ۱۷۰ نوازنده و خواننده حضور دارند،موومان چهارم سمفونی ۹ بتهوون اجرا می‌شود؛ این قطعه محوریت صلح، شادی و برادری دارد.

    در توضیحات ابتدایی این قطعه آمده: «ما معتقدیم پیام این اجرا برابری و دوستی است؛ در این شرایط که جهان درگیر مساله‌ای مشترک است(ویروس کرونا)، راهی جز همبستگی برای عبور از این بحران وجود ندارد. همان طور که سعدی شاعر بزرگ ایران گفت: بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند».

    پیش از این توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی، دو اجرای خانگی «سبکبال» و «شور عاشقانه» که توسط ارکستر ملی ایران اجرا شده، منتشر شده است.

    شایان ذکر است که اثر تازه ارکستر سمفونیک تهران آماده تماشا است. علاقمندان می توانند در ادامه این ویدئو را آنلاین تماشا کرده و دانلود نمایند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=381577
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *