×
×

در گفتگو با موسیقی ایرانیان اعلام شد
مناظره بر خطِ مجید ناظم پور و طارق الجُندی نوازندگان عود از دو فرهنگِ دور و نزدیک

  • کد نوشته: 381516
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۹ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • مجید ناظم پور، با طارق الجُندی عودنواز اردنی، دوم خرداد ماه به بحث و گفتگوی آنلاین پیرامون تمایزات و تشابهات موسیقی ایرانی و عربی می پردازند.

    مناظره بر خطِ مجید ناظم پور و طارق الجُندی نوازندگان عود از دو فرهنگِ دور و نزدیک
  • مجید ناظم پور و طارق الجندی

    مجید ناظم پور، آهنگساز و نوازنده شناخته شده عود کشورمان، در نشستی مجازی با طارق الجُندی عودنواز مطرح اردنی به بحث و گفتگو پیرامون تمایزات و تشابهات موسیقی ایرانی و عربی می پردازند. این مناظره آنلاین، دوم خرداد ۱۳۹۹ در صفحه اینستاگرام ناظم پور برقرار خواهد بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مجید ناظم پور، پژوهشگر، آهنگساز و نوازنده عود در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما عنوان کرد: «طارق الجندی بهترین نوازنده عودِ کشور اردن و چهره ای شناخته شده در دنیای موسیقی است که در مراوده ای که چندی پیش با یکدیگر داشتیم، تصمیم گرفتیم به بررسی موسیقی دو کشور از دو فرهنگی که وجوه تشابه و تمایزی توأمان دارند، پرداخته و بر مقامات موسیقی و دستگاه ها مروری تازه داشته باشیم.»

    وی افزود: « فکر می کنم این نشست می تواند برای دوستان فعال در عرصه عودنوازی جالب باشد و مفید واقع شود. من در این گفتگو به زبان عربی با طارق ارتباط خواهم داشت اما در آن میان به ترجمه آنچه می گذرد نیز می پردازم.»

    ناظم پور خاطر نشان کرد: «نکته ای که مایلم اشاره کنم و قطعا بر بسیاری از دوستان مبرهن است، این است که موسیقی عرب و موسیقی ایرانی از یک ریشه نشأت گرفته اند و اشتراکاتشان واضح است و تفاوت هایی که در حال حاضر شاهد هستیم به مرور و متأثر از شرایط خاص در طول تاریخ بین این دو فرهنگ موسیقایی به وجود آمده است.»

    شایان ذکر است که گفتگوی مجازی مجید ناظم پور و طارق الجُندی از اردن، در ساعت ۲۲ از تاریخ جمعه ۲ خرداد سال جاری بصورت زنده از صفحه شخصی اینستاگرام ناظم پور پخش خواهد شد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=381516
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *