×
×

فالش نخوندی و دیدی باز هم دوستت داشتیم!

  • کد نوشته: 3797
  • 26 مهر 1389
  • ۵۵ دیدگاه
  • موسیقی ایرانیان – امین موسوی: کنسرت علی لهراسبی در تالار برج میلاد با همکاری ماهنامه ی رونا و موسسه ی ققنوس ۲۲ و ۲۳ مهرماه برگزار شد، در ادامه می توانید گزارش متنی امین ریزباف و عکس های زیبای مبعث فدایی را از شب دوم این کنسرت

  • موسیقی ایرانیان – امین موسوی: کنسرت علی لهراسبی در تالار برج میلاد با همکاری ماهنامه ی رونا و موسسه ی ققنوس ۲۲ و ۲۳ مهرماه برگزار شد، در ادامه می توانید گزارش متنی امین ریزباف و عکس های زیبای مبعث فدایی را از شب دوم این کنسرت مشاهده کنید.
    این کنسرت هم طبق معمول در ساعت ۱۰ با نیم ساعت تاخیر شروع شد، لهراسبی در حین ورود به سالن قطعه ی اول را شروع به خواندن کرد، او بعد از اینکه آهنگ را نصفه و نیمه اجرا کرد، اجرا را متوقف و شروع به حرف زدن با مردم شد و از آنها خواست ادامه ی آهنگ را با او همراهی کنند، آهنگ بعدی که اجرا شد آهنگ «غافل» بود و طبق معمول کنسرت های قبل، لهراسبی مردم را به دست زدن و شادی کردن تشویق کرد.
    که این تشویق مردم برای کف زدن در آهنگی که دارای شعر محزون و غمگینی است برای خیلی ها جای تعجب داشت، کافیست متن ترانه ی این آهنگ را در زیر بخوانید:

    من غافل از این که از چشماش افتاده بودم
    فکر می کردم دنیا را تو چشم من می بینه
    فکر می کردم اگه یه روزی پیشش نباشم
    تا آخر عمرش منتظر من می شینه
    فکر می کردم دستای سردش ، با دست من گرمی می گیره
    فکر می کردم اگه نباشم ، تو غم نبودنم می میره
    فکر می کردم می میره
    فکر می کردم دستی که تو دستمه ، تا همیشه تا ابد مال منه
    فکر می کردم چشم بی گناه او ، عینهو یه سایه دنبال منه
    من فکر می کردم دستی که تو دستمه ، تا همیشه تا ابد مال منه
    فکر می کردم چشم بی گناه او ، عینهو یه سایه دنبال منه
    کاش می شد خودش رو می ذاشت جای من
    مثل من دل می سوزوند برای من
    کاش می دونست که دلم تنگ می شه
    بغض من توی گلو ، سنگ می شه

    آیا واقعا نشانی از شادی و خوشحالی و دلیلی برای کف زدن در این ترانه دیده می شود؟ مسلما خیر.
    پس چرا لهراسبی مردم را برای کف زدن و شادی کردن فرا می خواند؟
    تنها یک دلیل دارد و آنهم این است که او هم به مانند بسیاری از همقطارانش نگاهش به موسیقی ریتم محور است نه محتوا محور، برایش مهم نیست که ترانه شاد است یا عاشقانه یا حزن انگیز، و حتی برایش مهم نیست که ممکن است مخاطب با این قطعه بیشتر غمگین شود تا شاد!
    تنها به صدای درام توجه می کند و ریتم تند آهنگ؛ و با همان ریتم تند مردم را به شادی و کف زدن فرا می خواند؛ که کلا هم تعهد به “انتقال حس و مفهوم ترانه” هم کشک!

    در ادامه لهراسبی آهنگ هایی مثل «پیله پرواز»، «دل بی طاقت»، «دلنوازان»، «کوه»، «دلواپسی»، «حس غریب» و «بارون» از آلبوم جدیدش را اجرا کرد.

    با اینکه قطعه ی «حس غریب»  در مورد امام زمان بود اما باز هم لهراسبی بدون توجه به محتوای ترانه، این آهنگ را تقدیم به ناصر عبداللهی کرد و بارها در وسط اجرای این آهنگ عکس عبداللهی در منیتورینگ سالن به نمایش داده شد. و ما نفهمدیم ترانه ی این کار با مضمون مذهبی اش چه ربطی به فوت هنرمند گرامی ما ناصر عبداللهی دارد.

    این هم نا گفته نماند که قبل از اجرای «حس غریب» یحیوی مجری سایق تلویزیون بر روی صحنه آمد و شعری از مهدی جهاندار خواند که با استقبال مردم روبرو شد.

    چه روزها که یک به یک غروب شد نیامدی
    چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی
    خلیل آتشین سخن، تبر به دوش بت شکن
    خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی
    برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم نه
    ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی!!!

    همچنین چند باری در اواسط قطعات انتهایی، نوازندگان تکنوازی کردند که با استقبال مردم همراه بود، در بین همه ی سولونوازی ها تکنوازی مسحور کننده ی پدرام ریوسفی با ویلون خود متفاوت تر و شنیدنی تر از بقیه ی تکنوازی ها بود. همچنین فلوت نوازی سروش عمومی که میکسی از همه ی آهنگ های معروف مثل فوتبالیست ها را اجرا کرد جالب بود.

    نوازندگان دیگر هم مثل آرش پژند مقدم(درام)، حمیدرضا نصراللهی(پرکاشن)، شاهرخ پورمیامین(گیتار الکتریک)، دارا دارایی(گیتار بیس)، رضا لمعانی( گیتار کلاسیک)، امید حاجیلی(ترومپت)، کامیار ماندگاریان(ترومپت)، مجید ترکاشوند(ساکسیفون)، رامین براتی(ترومبون)، فرهاد فقیر نوازنده ی دورگی ترکیه-ایرانی(‌باقلاما) و امیر علیزاده(پروگرامرارکستر و نوازنده ی کیبورد) هر کدام با تکنوازی های خود هنر خود را به نمایش دادند.

    اجرای طولانی لهراسبی و همچنین نوازندگان که نزدیک دو ساعت و پانزده دقیقه به درازا کشید، باعث شد که تعداد زیادی از مردم خسته شوند و اواخر کنسرت سالن را ترک کنند که این حرکت مردم بسیار توهین آمیز و نادرست است، مردم هر چقدر هم از اجرایی خسته شوند بایستی احترام گروه را نگه دارند و سالن را ترک نکنند، البته در کشوری که برای هیچ پدیده ای فرهنگ سازی نشده است از مردم هم نمی توان توقعی داشت.

    نکات کنسرت
    – امیدحاجیلی با همراهی لهراسبی در اواسط کنسرت، آهنگ «برای عاشقی دیره» را اجرا کرد که با استقبال زیاد مردم هم روبرو شد.
    – سانس اول این کنسرت در روز جمعه به گفته ی خود لهراسبی بخاطر بازی پرسپولیس و استقلال کنسل شده بود.
    – از مهمانان شب دوم می توان به جواد یحیوی، نفیسه روش و سیاوش خیرابی اشاره کرد.
    – یادتان باشد در گزارش کنسرت قبلی علی لهراسبی که در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد انتقادات زیادی از اجرای فنی و فالش خوانی لهراسبی کردیم، در این گزارش هم از نواقص و ایرادات برنامه انتقاداتی کردیم، ولی باید بگوییم که انصافا لهراسبی از لحاظ فنی بسیار قوی تر و بهتر از کنسرت قبلی ظاهر شد، درست است که باز هم اجرای زنده ی او بی ایراد نیست اما در مجموع پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبل کرده، تنها در قطعه «بارون» از آلبوم جدیدش که به گفته ی خودش هم تمرین کمی کرده بود، بارها از ریتم انداخت و فالش خواند ولی در آهنگ های دیگر به نسبت خودش قابل قبول ظاهر شد.

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2811%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2819%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%289%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%287%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2813%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2810%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2815%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%284%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2818%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%282%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20(1).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%286%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%283%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2824%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2827%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2823%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2825%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2828%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2829%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2812%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2830%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20(26).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2822%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2820%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2817%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2816%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2814%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20(8).jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2821%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%285%29.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8907/lohrasbi/lohrasbi%20%2831%29.jpg

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *