×
×

بر سروده هایی از شاعران نامدار ایرانی
مجموعه مناجاتها و آوازهای آئینی سید احمد مراتب در قالب آلبوم «نجوای جان» منتشر شد

  • کد نوشته: 378472
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم مناجاتیِ «نجوای جان» با صدای زنده یاد احمد مراتب، توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    مجموعه مناجاتها و آوازهای آئینی سید احمد مراتب در قالب آلبوم «نجوای جان» منتشر شد
  • مجموعه مناجات ها و آوازهای آئینی

    آلبوم مناجاتیِ «نجوای جان» با صدای زنده یاد سید احمد مراتب، توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این آلبوم شامل هفت قطعه از مناجات‌ها و آوازهای آیینی سیداحمد مراتب، یکی از استادان و برگزیدگان موسیقی آیینی و مذهبی است که با چیدمانی ۷ قطعه ای از جمله «مردان خدا جز ز خدا دل ببریدند»، «شرف مرد به جود است و..»، «نیمه شب خلوت رازی دارم» و…تولید و منتشر شده است.

    این هنرمند پیشکسوت، کاملا مسلط به ردیف دستگاهی و موسیقی مذهبی بوده و دارای شناختی عمیق از موسیقی آوازی است و با ظرایف و دقایق یک اجرای استادانه و زیبا آشناست. این آلبوم مجموعه‌ای از بهترین آوازهای استاد مراتب است که در دستگاه‌ها و مایه های موسیقی ایرانی همچون بیات ترک، سه گاه، افشاری، شوشتری و دشتی اجرا شده‌اند. قطعات فضایی روحانی و عرفانی دارند و در آنها از سروده‌های سعدی، ، قاسم رسا، صغیر اصفهانی، فواد کرمانی و غلامحسین جواهری بهره گرفته شده است. «با توجه به اینکه قطعات این آلبوم آثاری قدیمی هستند، کیفیت آنها کمی پایین‌تر از کیفیت آثار دیگر است».

    مدیر تولید این اثر سروش بخشش بوده و اشکان کمانگری پالایش صدا را در همکاری با یاسر فلاح پور در استودیو پژواک بر عهده داشته است. امور هنری آلبوم در کارگاه نگاره و گرافیک سوره انجام شده که طراح آن علیرضا خدامرادی بوده است.

    شایان ذکر است که آلبوم مناجات و دعاهای آئینی «نجوای جان» با صدای زنده یاد احمد مراتب از سوی حوزه هنری منتشر شده و علاقمندان می توانند این اثر را بصورت آنلاین از سایت های موسیقی و یا نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر در بازار فروش آثار صوتی و موسیقی تهیه نمایند.

    از بروشور اثر

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=378472
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *