×
×

پای بزرگان موسیقی هم به «لایو» باز شد

  • کد نوشته: 378238
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • اهالی موسیقی در روزهای کرونایی همچنان در تکاپوی اجرای اینترنتی و دیگر فعالیت‌های موسیقایی هستند که آن‌ها را با چالش‌ها و اتفاقات جالب توجهی در فضای مجازی مواجه کرده است.

    پای بزرگان موسیقی هم به «لایو» باز شد
  • آنچه می‌خوانید گزیده‌ای از فعالیت برخی هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان طی روزهای گذشته در فضای مجازی است.

    درس‌های کرونا به حسام‌الدین سراج

    حسام‌الدین سراج از خوانندگان موسیقی ایرانی که اخیراً و در روزهای کرونایی حضور پررنگ‌تری در فضای مجازی دارد، در اولین شب از ماه مبارک رمضان کنسرت آنلاین «بوی بهشت» را برای طرفدارانش اجرا کرد. کنسرتی که چاشنی گفتگو با رضا امیرخانی نویسنده مطرح کشورمان آن را متفاوت تر از دیگر کنسرت‌های آنلاین این روزها کرد.

    سراج در بخشی از این گفتگو درباره بیماری «کرونا» بیان کرد: «یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌هایی که کرونا به بشریت کرده این است که ما را دچار فاصله‌گذاری اشتباهی کرده است؛ یعنی ما از هم دور ‌می‌شویم و مثلا نمی‌توانیم با آشنایان و دوستان خود دست بدهیم که امری سخت است،‌ با این وجود کرونا درس‌های بزرگی هم به بشریت داد. با شیوع کرونا یاد گرفتم که چگونه تمیزتر باشم و مراعات دیگران را بکنم. یاد گرفتم که بیرون بیایم و هوای تازه بخورم چون قبلا این کار را نمی‌کردم. یاد گرفتم که در فضای بدون ترافیک رانندگی کنم. اینها همه لطف خداست. درست است که عده‌ای از بین می‌روند و ما هم تسلیت می‌گوییم، ولی این شرایط به سود بشریت است؛ چون بشریت درس‌های بزرگی یاد می‌گیرد. یکی از دوستان می‌گفت که چرا این اتفاقات تلخ رخ می‌دهد. به ذهنم رسید، نقل است که قرار بود در زمان یکی از پیامبران عذابی نازل شود و خداوند به آن پیامبر فرمود که یک هفته دیگر عذاب نازل می‌شود و او نیز به مردمش گفت ولی پس از یک هفته عذاب نازل نشد. پیامبر گفت که اکنون من بدقول می‌شوم ولی خداوند به او فرمود، از آن زمان که تو به آن‌ها گفتی، مردم به هم کمک و مهربانی کردند و وقتی این‌ها با خود مهربان هستند من با آن‌ها مهربان نباشم؟»

    وقتی پای احسان خواجه‌امیری سخت‌گیر به رسانه باز شد!

    اما روزهای کرونایی بالاخره شرایطی را برای برخی از خوانندگان که تقریباً از رسانه‌ها فراری بودند به‌وجود آورد که پایشان را به گفتگو با اهالی رسانه در فضای مجازی باز کرد. این هفته این احسان خواجه امیری بود که به واسطه آشنایی پدر هنرمندش حسین خواجه امیری (ایرج) و مادرش با آرش نصیری روزنامه‌نگار قدیمی حوزه موسیقی و طراح پروژه موسیقایی «هزار صدا» به گفتگوی اینترنتی پرداخت و در این تبادل رسانه‌ای برخی از اتفاقات و شرایطی را میان هوادارانش در میان گذاشت که تاکنون کمتر درباره‌شان شنیده بودیم و برای آن دسته از افرادی که در رسانه‌ها از احسان خواجه امیری مطلب خوانده بودند، اتفاق ویژه‌ای بود.

    خواجه امیری در این گفتگوی رسانه‌ای بود که از دوران یادگیری و آموزش نوازندگی نزد استادان و دوستان پدرش از جمله میلاد کیایی نوازنده سنتور، مرحوم یاحقی و تعدادی دیگر سخن گفت و افزود: از همه این استادان تشکر می‌کنم که در آن دوران فارغ از اینکه افتخار شاگردی را داشتم اما با شیطنت هایم بیشتر اذیتشان کردم ولی آن‌ها من را با تمام وجود تحمل کردند و به من درس موسیقی یاد دادند.

    بخش دیگری از این گفتگو به ذکر خاطراتی از مرحوم افشین یداللهی اختصاص داشت که در این بخش احسان خواجه امیری به بیان صحبت‌های جالبی پرداخت که در آن از افشین یداللهی به عنوان مرشد و مهم‌ترین اتفاق زندگی خود یاد کرد.

    علی لهراسبی در استودیو خودش را ضدعفونی کرد!

    علی لهراسبی خواننده موسیقی پاپ نیز که در سال‌های اخیر فعالیت کمتری در عرصه موسیقی داشته با انتشار یک استوری به همراه یکی از دوستانش که در آن دائم به یکدیگر اسپری ضدعفونی کننده می‌زنند  از رفتن به استودیو با رعایت موازین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و تولید چند تک آهنگ جدید خبر داد.

    وی در این ویدئوی اینستاگرامی خطاب به هوادارانش گفت: «کرونا نرفت و ما با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به استودیو آمدیم و به شدت داریم کار می‌کنیم. البته خیلی زود موزیک‌های خوبی تقدیم قلب‌های شما می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر حال همه ما خوب شود و ما بتوانیم شما را در کنسرت‌ها ببینیم. خلاصه خیلی از خودتان مراقبت کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید.»

    ۲۴۱۲۴۱

    منبع: خبرگزاری مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=378238
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *