×
×

کارتون‌های کرونایی که در مقیاس جهانی دیده شد

  • کد نوشته: 376645
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • کارتون‌های کرونایی که در مقیاس جهانی دیده شد

  • علیرضا پاکدل معتقد است نگاه دقیق به مسائل مربوط به کرونا و توجه ویژه به نوع عملکرد در شرایط سخت کادر درمانی از جمله ویژگی‌های آثارش است که مورد توجه جهانی واقع شده است.

    به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاکدل هنرمند طراح و کاریکاتوریست از ابتدای شیوع بیماری کرونا، اقدام به طراحی کارتون با موضوعاتی چون «مبارزه کادر درمانی با کرونا» و «در خانه بمانیم» کرده و آثار وی در نشریات و سایت‌های معتبر جهانی بازنشر شده است.

    علیرضا پاکدل درباره تعدد کارتون‌ها و طرح‌هایی که طراحی کرده و ایده شکل‌گیری آن‌ها به خبرنگار مهر گفت: در این مدت پنجاه و چهار اثر خلق کرده‌ام. ایده اولیه این آثار با توجه به شرایط خاصی که در کل کشور نسبت به شیوع ویروس کرونا و همچنین اطلاعات و اخبار فداکاری‌های کادر درمان و از دست دادن جان برخی از این عزیزان، من را مجاب کرد که به عنوان یک هنرمند بتوانم کار مؤثری در حد توان انجام بدهم.

    به گفته وی، کار روی آثارش را از قبل راه‌اندازی و اعلام فراخوان مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» آغاز کرده بود و البته با ۵ اثر در این مسابقه حضور خواهد داشت.

    پاکدل درباره دیده شدن جهانی آثارش نیز بیان کرد: تا امروز همه آثارم در رسانه‌ها، نشریات، سایت‌ها و فضای مجازی بیشتر کشورها بازتاب داشته است.

    وی در مورد ویژگی‌های طرح‌هایش که سبب دیده شدن آن‌ها در مقیاس وسیع جهانی شده است، به مهر گفت: نگاه دقیق به مسائل مربوط به این بیماری و توجه ویژه به نوع عملکرد در شرایط سخت کادر درمان و همه نیروهای درگیر اعم از آتش نشانی، پاکبان‌ها و نیروی هلال احمر و… و همچنین استفاده از نظرات مردم و مخاطبان کشور و سایر کشورهای جهان در قالب کارتون را می‌توانم به عنوان دلایل دیده شدن آثارم نزد مخاطب جهانی برشمرم.

    این هنرمند کاریکاتوریست تاکید کرد: «کارتون» یکی از مؤثرترین شاخه‌های هنری است که با کمترین هزینه بیشترین تأثیرات را بر روی مخاطبان خود در فضای داخلی و بین المللی دارد که متأسفانه در کشور ما خیلی جدی گرفته نشده است.

    وی درباره انتشار برخی کارتون‌هایش در سایت‌ها و فضای مجازی بدون ذکر نام هنرمند، نیز اظهار کرد: متأسفانه این اتفاق خیلی زیاد صورت گرفته است که خوشایند نیست و متأسفانه باعث سو استفاده برخی شده است که با تذکر و پیگیری حتی‌الامکان جلوی این کار گرفته شده اما مهم این است فرهنگ این نوع رفتار و احترام به صاحب اثر در کشور به وجود آید و قوانین در حمایت از صاحبان آثار هنری در مراکز قانونگذاری تصویب شود.

    پاکدل در پایان با انتقاد از بی‌توجهی مدیران و عملکرد رسانه‌های داخلی در بازتاب کارتون‌های مرتبط با موضوع کرونا، گفت: این آثار از طرف افراد مشهور، کادر درمان و همین طور مردم کشورهای مختلف جهان و کادر درمانی آن‌ها مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت اما از سوی رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و نشریات و روزنامه‌های داخلی و به ویژه رسانه ملی و مسئولان و مدیران و متولیان فرهنگی کشور مورد بی مهری و بی‌توجهی واقع شد. تنها از سازمان نظام پزشکی کشور با من تماس گرفتند و تشکر کردند. امیدوارم هنرمندانی که به ترویج هنر فاخر این مملکت در بعد جهانی کمک می‌کنند اینقدر تنها و رنجوده خاطر نباشند. در پایان برای همه مردم سرزمینم و برای کادر درمان و نیروهای داوطلب در این روزها آرزوی سلامتی دارم.

    https://musiceiranian.ir/?p=376645
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *