×
×

در تلفیق موسیقی جهان با موسیقی بوشهر و ترانه‌هایی فولکلور
نخستین آلبوم آنسامبل سیریا با نام «میز دوتایی» منتشر شد

  • کد نوشته: 375239
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۲۷ام فروردین ۱۳۹۹
  • ۰
  • نخستین آلبومِ رسمیِ آنسامبلِ سیریا تحت عنوان «میز دوتایی»با تجلیل از بزرگان موسیقی بوشهر راهی بازار موسیقی شد.

    نخستین آلبوم آنسامبل سیریا با نام «میز دوتایی» منتشر شد
  • آلبوم میز دوتایی از گروه سیریا

    نخستین آلبومِ رسمیِ آنسامبلِ سیریا تحت عنوان «میز دوتایی»با تجلیل از بزرگان موسیقی بوشهر راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی سیریا، پروژه موسیقایی «میز دوتایی» به عنوان نخستین اثر از آنسامبل سیریا سعی دارد با تلفیق موسیقی جهان، موسیقی بوشهر و بهره گیری از ترانه‌هایی با گویش فولکلور ساختار جدیدی در موسیقی ایران تجربه کند.

    این اثر در قالب ۱۱ قطعه به عناوین «رفیق»، «میز دوتایی»، «لیلی»، «هوار»، «چیش عسلی»، «دلم تو می خوا»، «شعر یادُم ر»، «جهاز جنی»، «غٌراب»، «حجله» و «معشوق دولاچنگ» ساخته و پرداختته شده است.

    محمدلاریان (خواننده)، بهروز شریفیان (نوازنده پرکاشن)، مهدی ناصری (نوازنده گیتار)، امیرحسین ماهینی (نوازنده گیتار باس و عود)، معین پاکباز (درامز)، مهدی حیدری منفرد (نی انبان، نی جفتی و عود) آنسامبل سیریا در اجرای این قطعات بوده اند.

    گروه موسیقی سیریا که دو سال پیش فعالیت رسمی خود را با مدیریت ماکان صغیری با انتشار قطعه «هوار» آغاز کرد در اولین آلبوم خود تلاش کرده با یادی از بزرگان موسیقی بوشهر که در قید حیات هستند، از این هنرمندان تجلیل کند؛ در نخستین آلبوم، سیریا مجموعه کارت پستال‌هایی از پیشکسوتان منتشر کرده و در بسته بندی منحصر به فرد در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

    سیریا علاوه بر موسیقی، مخاطب خود را با تصاویر کمتر دیده شده‌ای از بوشهر و شهرهای این استان مواجه می‌کند تا آلبوم موسیقی خود را به یک مجموعه‌ی کامل فرهنگی تبدیل کند. یک دفترچه اختصاصی نیز در این اثر به چشم می‌خورد که در آن به معرفی گروه و قطعات آلبوم به دو زبان فارسی و انگلیسی پرداخته شده است.

    در دفترچه این آلبوم آمده است: «روایتی که به گوش می‌رسد حاصل عشق و هنر زنان و مردانی بوده که اکنون در میان ما نیستند، اما میراث آنها نسل به نسل منتقل شده و به ما رسیده است. برخود واجب می دانیم در این تجربه-هر چند در مجالی اندک-به نیک نامانی که در میان ما هستند ادای احترام کنیم. کسانی که بی هیچ چشم داشتی، خالصانه برای موسیقی شهرمان زحمت کشیده‌اند و به میزان آن همه عشق ورزیدن، دیده و شنیده نشده‌اند.»

    شایان ذکر است که آلبوم «میز دوتایی» دارای دو نسخه‌ فیزیکی و دیجیتال است. پیش فروش نسخه‌ فیزیکی آلبوم از چند روز پیش به‌صورت آنلاین از سایت سیریا آغاز شد که برای تمامی مخاطبان در ایران و جهان قابل خریداری است.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=375239
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *