×
×

فرجامِ نافرجام/ پایانی که می توانست شیرین تر رقم بخورد.
کنسرت گروه لیان در آخرین شب نوروزخانه با دو سورپرایز اجرا شد

  • کد نوشته: 374638
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲۳ام فروردین ۱۳۹۹
  • ۰
  • کنسرت گروه لیان در شب بندری نوروزخانه با منع حضور جناب خان و بازگشت دوباره اش اجرا شد.

    کنسرت گروه لیان در آخرین شب نوروزخانه با دو سورپرایز اجرا شد
  • کنسرت لیان در نوروزخانه

    شب بندری نوروزخانه که به کنسرت گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان و با حضور جناب خان (محمد بحرانی) اختصاص داشت، به دلیل منع بحرانی از روی صحنه آمدن و اعتراض محسن شریفیان، نیمه تمام رها شد و پس از اینکه تمامی ادوات ضبط و نور و صداپردازی جمع آوری شد، این کنسرت مجددا با حضور محمد بحرانی ادامه یافت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در آخرین شب سلسله اجراهای ویژه برنامه آنلاین نوروزخانه، گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان در برج میلاد حاضر شده و رپرتواری از گرمترین و شادترین قطعات جنوبی را برای رقم زدن شبی بیاد ماندنی آماده اجرا داشتند. از سویی دیگر قرار بود حضور جناب خان (محمد بحرانی) گرام و انرژی این اجرا را مضاعف کرده و بی شک لحظاتی فراموش ناشدنی را برای مخاطبان و کاربران در فضای مجازی رقم بزند، اما با تصمیمی و دستوری غیر منتظره که منبع آن نامشخص بود، محمد بحرانی، عروسک گردان شخصیت جناب خان از حضور بر صحنه منع شده و محسن شریفیان به نشانه اعتراض، اجرا را نیمه تمام رها کرد.

    در ابتدای کنسرت سرپرست گروه لیان گفت: خوشحالیم که در این لحظات در کنار شماییم. این روزها همه می‌گویند در خانه بمانیم اما من می‌گویم لطفا برای حفظ سلامتی خود و دیگران در خانه «شاد» بمانید. کابوس من اجرا در مقابل صندلی های خالی بوده و هست. اما با وضعیت فعلی باید این صندلی ها را خالی بگذاریم. اما من خوشحالم که شما در خانه هستید و بدون محدودیت می‌توانید با موسیقی ما که بر حسب ذات و خصیصه خود موسیقی شادی است به شادی و ابراز احساسات بپردازید. پس شادی را از خود دریغ نکنید.»

    محسن شریفیان وعده سورپرایزی شیرین را به مخاطبان داده بود که آنهم حضور دیگرباره جناب خان در کنار گروه لیان و این بار در مقابل صندلی های خالی بود. این سورپرایز اما با سورپرایزی دیگر که منع حضور محمد بحرانی بر صحنه بود، به اتفاقی تلخ مبدل شد.

    با وجود اینکه حضور جناب خان در کنسرت لیان با اخذ مجوز از دفتر موسیقی و طبق هماهنگی های قبلی انجام شده بود و طبعا شرط حضور یک گروه موسیقی بر صحنه اجرا اخذ مجوزهای لازم در بخش های مختلف از لیست اسامی گرفته تا رپرتوار انتخابی می باشد؛ کنسرت لیان هم از این قاعده مستثنی نبوده و حضورش بر صحنه برج میلاد، حاکی از طی این پروسه حساس و اخذ مجوزهای لازم و صلاحیت اجرا در کنسرت دیشب بوده است. در مجوزهای صادر شده لیست اسامی مجموعه اجرایی به طور کامل به همراه قطعات باید تایید شوند و ناظری هم از طرف دفتر موسیقی در زمان اجرای کنسرت حضور دارد. با این حال اما مخاطبان علیرغم لحظه شماری برای اجرایی که می توانست طربی آکنده از گرما و شرجی بندر را به آنها هدیه کرده و شبی دیگر از خانه نشینی لاجرمشان را زیبا سازد، با کنسرتی نافرجام مواجه شدند که توضیحی نیز برای این نافرجامی دریافت نکردند. اگرچه پس از وقفه ای این اجازه صادر شد که جناب خان بروی صحنه بیاید و کنسرت لیان هم اجرای خود را از سرگرفت.

    محسن شریفیان در صفحه شخصی اینستاگرامش ویدیویی را منتشر کرد و در حالیکه سالن برج میلاد را خالی از ادوات اجرایی و بهم ریخته نشان می داد، اعلام کرد که به احترام مخاطبان بر صحنه خواهد ماند و با جناب خان کنسرت را به سرانجام می رسانند.

    معهذا بسیاری از مخاطبان در فضای مجازی با درج کامنت ها و نظراتی، ناراحتی خود را ابراز کرده و اعلام کردند بعد از این حرکت عجیب و آزار دهنده از صفحه پخش زنده کنسرت خارج شده و ادامه آن را تماشا نکرده اند.

    این اتفاق و عدم حضور محمد بحرانی که البته بارها با گروه لیان در چند کنسرت به هنرنمایی پرداخته، حرکتی غیر منتظره بود که بعدتر مشخص شد عروسک جناب خان مجوز نداشته است! اینکه چه کسی دستور این منع حضور را داده و به چه دلیل و چرا اینقدر دیر؟ هنوز مشخص نیست. این کنسرت می توانست یکی از گرم ترین و بیاد ماندنی ترین اجراهای نوروزخانه باشد. حالا هم به یاد خواهد ماند اما…

    شایان ذکر است که مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه ۸ فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شد و شب گذشته با اجرای محسن شریفیان به کار خود پایان داد. بدین ترتیب، محسن شریفیان و گروهش، علی زندوکیلی، گروه رستاک، سینا سرلک، حمید حامی، گروه ژوانا، مهدی یغمایی، مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی، رحیم شهریاری و گروه گیل و آمارد، امید حاجیلی و گروه وحید اسدالهی در شب های نوروزخانه به صورت آنلاین برای هموطنانی که خردمندانه با تحمل سختی‌های خانه نشینی طولانی مدت، در خانه ماندن را برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انتخاب کرده اند، به روی صحنه رفتند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=374638
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *