×
×

کارگردان سرشناس مبتلا به کرونا درگذشت اما نه به خاطر کرونا!

  • کد نوشته: 373952
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام فروردین ۱۳۹۹
  • ۰
  • کارگردان سرشناس مبتلا به کرونا درگذشت اما نه به خاطر کرونا!

  • فارس نوشت: تاناکورن پونگسوان کارگردان سرشناس تایلندی که با خلق فیلم «توپ آتشین» به شهرت جهانی رسید، در ۴۶سالگی درگذشت.

    تاناکورن پونگسوان کارگردان تایلندی خالق فیلم «توپ آتشین» با وجود ابتلا به ویروس کرونا، پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان خون در ۴۶سالگی درگذشت. بیماری کووید ۱۹ نتوانست بر او غلبه کند اما سرطان خون این کارگردان موفق آسیایی را از پای درآورد. خبر درگذشت او را خواهرش مانوسانون که تهیه‌کننده کارهایش بود اعلام کرد.

    این کارگردان تایلندی به خاطر پنج فیلم شاخص بلند سینمایی در جهان شناخته شد. «جعلی» یکی از این فیلم‌ها بود که با اکران در جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور و تحسین کارشناسان باعث شناخته شدن وی در سطح جهانی شد.

    «توپ آتشین» فیلمی در ژانر هنرهای رزمی که ابتدا در جشنواره فیلم شرق دور در اودن اکران شد، از سوی مارکت آمریکا با استقبال مواجه شد و کمپانی «لاینزگِیت» پخش آمریکای شمالی و جهانی آن را برعهده گرفت تا پونگسوان به عنوان کارگردانی جهانی تثبیت شود.

    وی در زمان مرگ در حال تکمیل فیلمی با عنوان «فرض کنید» بود که ماجرای یک عشق معمولی را روایت می‌کند. آواندا اورینگام هنرپیشه کارخانه لذت و چایانیت چانسانگاوِی هنرپیشه فیلم ماسک آهنین، نقش‌آفرینان اصلی این فیلم بودند.

    خواهرش اعلام کرد با وجود شرایط موجود به علت بحران کرونا و قوانین فاصله اجتماعی، مراسم ترحیم مختصری برگزار می‌شود تا در زمانی دیگر و گذار از این بحران مراسمی برای یادبود او و در شان این هنرمند برگزار گردد.

    https://musiceiranian.ir/?p=373952
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *