×
×

در پیامی ویدیویی از سوی این هنرمند اعلام شد
عبدالوهاب شهیدی با #مشاهنر همراه شد

  • کد نوشته: 373287
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۱۵ام فروردین ۱۳۹۹
  • ۰
  • عبدالوهاب شهیدی، آواز خوان پیشکسوت موسیقی سنتی و نوازنده عود برجسته کشورمان به پویش #مشاهنر پیوست.

    عبدالوهاب شهیدی با #مشاهنر همراه شد
  • عبدالوهاب شهیدی

    عبدالوهاب شهیدی، آواز خوان پیشکسوت موسیقی سنتی و نوازنده عود برجسته کشورمان به پویش #مشاهنر پیوست.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، استاد عبدالوهاب شهیدی، از بزرگان عرصه آواز و موسیقی سنتی، با انتشار پیامی حضور و همراهی خود را با پویش جمعی از هنرمندان تحت عنوان #مشاهنر اعلام کرد. این پویش مبنی بر تولید و انتشار آثار هنری برای مردم در روزهای قرنطینه خانگی راه اندازی شده که هنرمندان زیادی به این پویش پیوسته اند و حالا استاد شهیدی، هنرمند پیشکسوت نیز با این جریان همراه شده است.
    عبدالوهاب شهیدی با انتشار پیامی خطاب به مردم، ضمن تبریک سال نو به تمامی ایرانیان، سالی خوش و توأم با سلامتی و به دور از غم را برای مردمان کشورمان آرزو کرد.

    به نقل از ایسنا، استاد شهیدی که حالا نود و هشتمین بهار زندگی ارزشمندش را آغاز کرده، بخش‌هایی از یکی از اجراهای قدیمی خود را که با هنرنمایی و تار جلیل شهناز همراه است، به مردم کشورش تقدیم کرده است.

    در توضیح جایگاه هنری عبدالوهاب شهیدی در موسیقی ایرانی همین بس که محمدرضا شجریان او را «اعتبار موسیقی ایران» دانسته است و هوشنگ ابتهاج درباره او گفته «شهیدی همیشه برای من یک تصویر از آرزویی بود که درباره هنرمند داشتم. همیشه می‌توانستم به‌عنوان یک هنرمند به او تکیه کنم؛ به اخلاق هنری و به اخلاق انسانی‌اش.»

    شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ در «میمه» اصفهان است. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. او به‌جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای منحصر به‌فرد با ساز عود است، که این ساز را ایرانی می‌نواخت. او همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی دارد.

    آنلاین ببینید:

    منبع: ایسنا https://www.isna.ir/
    https://musiceiranian.ir/?p=373287
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *