×
×

«قول میدهم واسطه ای برای همکاری دوباره محسن چاوشی و امیر ارجینی باشم»

  • کد نوشته: 36650
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۶ دیدگاه
  • شهاب رمضان برای آلبوم دوم خود باز هم به سراغ سیروان رفت و این بار برای اینکه در مورد پخش آلبوم با مشکل قبلی مواجه نشود، با شرکت آوای هنر، به تهیه کنندگی محمد جلیل پور وارد همکاری شد. او این روزها یکی از خوشحال ترین اهالی موسیقی کشور است، چون بالاخره نتایج زحماتش را دیده و «جشن تنهایی» توانسته در همین مدت کوتاه جای خود را بین علاقمندان به موسیقی باز کند. این شما و این اولین صحبت های شهاب رمضان در مورد آلبوم جدیدش.

    «قول میدهم واسطه ای برای همکاری دوباره محسن چاوشی و امیر ارجینی باشم»
  • shahab-ramezanموسیقی ایرانیان – مصطفی امامی: شهاب رمضان کارش را با آلبوم «رمانتیک» آغاز کرد. آلبومی که همه تنظیم های آن توسط سیروان خسروی انجام شده بود و برای شهاب یک شروع فوق العاده محسوب می شد. اما بخت با این آلبوم یار نبود و به دلیل پخش ضعیفی که داشت، آنطور که باید و شاید شنیده نشد تا آقای رمضان نتواند بهره برداری لازم از آلبوم اولش داشته باشد. شهاب برای آلبوم باز هم به سراغ سیروان رفت و این بار برای اینکه در مورد پخش آلبوم با مشکل قبلی مواجه نشود، با شرکت آوای هنر، به تهیه کنندگی محمد جلیل پور وارد همکاری شد. او این روزها یکی از خوشحال ترین اهالی موسیقی کشور است، چون بالاخره نتایج زحماتش را دیده و «جشن تنهایی» توانسته در همین مدت کوتاه جای خود را بین علاقمندان به موسیقی باز کند. این شما و این اولین صحبت های شهاب رمضان در مورد آلبوم جدیدش.

    از همکاری با سیروان شروع کنیم، همه تنظیم های دو آلبومی که منتشر کردی توسط سیروان انجام شده، از نتیجه همکاری اول راضی بودی که برای «جشن تنهایی» هم به سراغ سیروان رفتی؟
    – همانطور که می دانی آلبوم اول را هم همراه با سیروان شروع کردم و در نهایت هم من و هم سیروان از نتیجه آلبوم «رمانتیک» راضی بودیم. البته آلبوم اول در حوزه پخش یک مقدار دچار مشکل بود و به همین دلیل هم نتیجه دلخواه از این آلبوم به دست نیامد.

    دوستی که بین تو و سیروان وجود دارد باعث شده با هم کار کنید یا به او به عنوان یک تنظیم کننده اعتقاد داری؟
    – شک نکن اگر داریم با هم کار می کنیم، به این دلیل است که به کار هم اعتقاد و اعتماد داریم. من معتقدم سیروان بهترین تنظیم کننده ای است که الان در بازار موسیقی کشورمان فعالیت می کند. او تمام ژانرهای موسیقی را می شناسد و اینطور نیست که فقط در یک فضای خاص توانایی داشته باشد. مثلا چندی پیش آهنگ «خداحافظی» با صدا و تنظیم سیروان منتشر شد که واقعا کسی باور نمی کرد. این آهنگ توسط او تنظیم شده باشد!
    البته من هم تنظیم کننده های فعال در بازار را دوست دارم و به نوعی با کارهایشان ارتباط برقرار می کنم اما بعد از چند سال همکاری مشترک با سیروان، به یک نوع سلیقه و نگاه مشترک دست پیدا کرده ایم و واقعا قبولش دارم. وقتی کارها در اختیار سیروان است، دیگر نیازی نیست من بگویم چه چیزی می خواهم و خودش می داند باید چه کاری انجام دهد و خیالم از همه چیز راحت است.

    معمولا کارهای اکتیوی که سیروان تنظیم می کند مورد توجه قرار می گیرد اما هم در آلبوم اول و هم در «جشن تنهایی» آهنگ هایی با ریتم آرام برایت تنظیم کرده که خیلی مورد توجه قرار گرفته، در این مورد برایمان بگو.
    – سیروان خلاقیت های خاص خود را دارد و همیشه به سراغ فضاهای جدید و متفاوتی در تنظیم می رود که تا به حال آن را تجربه نکرده است. از طرفی فضای موسیقی من به سمت موسیقی شرقی و ایرانی نزدیک است و نوع موسیقی که دنبال می کنم شباهتی به موسیقی غربی ندارد. فکر می کنم فضاهایی که سیروان برای تنظیم در آلبوم های من تجربه کرده، فضاهای نسبتا موفقی بوده! در «جشن تنهایی» با همفکری که داشتیم به سراغ سازبندی های جدید در تنظیم رفتیم و از سازهایی مثل ویالون، سه تار، کلارینت و … استفاده کردیم و در واقع کارهای مدرن و فضاهای سنتی را با هم تلفیق کردیم.

    در بخش تنظیم آلبوم، جلوی سه تا از آهنگ ها خط تیره خورده و اسم تنظیم کننده نوشته نشده، این تراک ها را چه کسی تنظیم کرده است؟
    – زانیار خسروی عزیز زحمت تنظیم این سه آهنگ را کشیده است که متاسفانه به دلیل مشکلاتی که وجود داشت نتوانستیم اسم او را در جلد آلبوم بنویسیم.

    با توجه به اینکه در چند سال اخیر تو را در مقام آهنگساز آلبوم های دیگر خواننده ها می بینیم، چرا کار آهنگسازی همه آهنگ ها را خودت انجام ندادی؟
    – من هیچ وقت در کار خودخواه نیستم و فقط می خواهم کارم را به بهترین شکل پیش ببرم. درست است که خودم آهنگسازم اما هیچ وقت به این فکر نمی کنم که چونآهنگسازم پس باید فقط از ملودی های خودم استفاده کنم به نظرم حضور ملودی سازهای مختلف در آلبوم کمک می کند که فضای قطعات شبیه به هم نشود. همه آهنگ هایی که در آلبوم می بینید، آهنگ هایی هستند که بچه ها خودشان به من پیشنهاد داده اند. مثلا دو سال پیش سعید سام با من تماس گرفت و گفت یک آهنگ ساخته ام که فقط به صدای تو می آید. آهنگ را پشت تلفن برایم پخش کرد و من واقعا دیدم نوع ملودی به فضای من نزدیک است و در نهایت از آن در آلبوم «جشن تنهایی» استفاده کردم.

    ما کمتر دیده بودیم که سیروان وارد کار آهنگسازی شود اما در «جشن تنهایی» ملودی تراک ۵ که به نظر من بهترین آهنگ این آلبوم است، همراه با تو کار آهنگسازی را هم برعهده داشته، در مورد این تراک چه نظری داری؟
    – من هم مثل تو تراک ۵ را خیلی دوست دارم اما واقعا نمی توانم بگویم فلان آهنگ بهترین آهنگ آلبوم است چون هر کدام از این قطعات فضای خاص و مخاطب خودش را دارد. البته فکر می کنم خاص ترین تراک «جشن تنهایی» آهنگ «خواب» است به این دلیل که تا هم خودم تا امروز چنین آهنگی را اجرا نکرده بودم و همچنین تنظیمی تا امروز انجام نشده بود. من تک تک کارهایم را دوست دارم و فکر می کنم هر کدام از این آهنگ ها در نوع خود بهترین هستند.

    در آلبوم «رمانتیک» یک آهنگ مشترک همراه با بهنام صفوی داشتی، با توجه به اینکه این آهنگ، تجربه موفقی بود چرا در این آلبوم خبری از آهنگ مشترک با بهنام صفوی یا سیروان نیست؟
    – در مورد سیروان باید بگویم که فضای کاری ما متفاوت است و تا امروز موقعیت و فرصت خواندن آهنگ مشترک دست نداده است اما به شخصه دوست دارم این اتفاق بیفتد. با بهنام صفوی هم صحبت هایی داشته ایم و این احتمال وجود دارد که یک آهنگ مشترک دیگر با هم اجرا کنیم چون تجربه قبلی خیلی موفق بود و فکر می کنم مردم هم دوستش داشتند.

    و قرار است چه زمانی تو را روی استیج ببینیم؟
    – امسال و خیلی زود اولین کنسرت مستقل ام را برگزار خواهم کرد. در حال حاضر مشغول جمع کردن ارکستر هستم و ان شاء الله به زودی رمانتیک ترین کنسرت ایرانی را برگزار خواهم کرد.

    حسین صفا و امیر ارجینی ترانه سراهایی هستند که سال ها با محسن چاوشی همکاری داشته و دارند، چطور با این دو نفر آشنا و وارد همکاری شدی؟
    – آشنایی من با حسین صفا و امیر ارجینی توسط محسن چاوشی عزیز بود. در همه این سال هایی که افتخار دوستی با محسن چاوشی را داشته ام، محسن کمک های زیادی به من کرده و همیشه در مورد کار به من مشاوره داده است. الان ۷-۶ سالی هست که با محسن، حسین صفا و امیر ارجینی دوست و در ارتباط هستم و در این آلبوم فرصتی دست داد تا با حسین صفا و امیر ارجینی همکاری داشته باشم.

    از همکاری با این دو نفر راضی بودی؟
    – بله، خیلی راضی ام. من کلام حسین صفا و امیر ارجینی را به شدت دوست دارم و در آلبوم های بعدی هم همکاری ما ادامه خواهد داشت.

    با توجه به اینکه هم با امیر ارجینی رابطه دوستی داری و هم با محسن چاوشی، نمی خواهی واسطه ای برای همکاری دوباره این دو هنرمند شوی؟
    – چرا که نه؟! من هم به طرفداران امیر ارجینی و هم به مخاطبین محسن چاوشی قول می دهم که این موضوع به زودی حل خواهد شد و این دو هنرمند خوب و دوست داشتنی دوباره با هم همکاری خواهند کرد. به نظرم حیف است که محسن چاوشی و امیر ارجینی با هم کاری نداشته باشند. به نظر من ترکیب این دو با هم خیلی عالی و موفق است. کلام امیر از دلش برمی آید و برای شخص خواننده می نویسد.

    https://musiceiranian.ir/?p=36650
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *