×
×

توسط انتشارات «ماهور»

  • کد نوشته: 36547
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۸ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۲ دیدگاه
  • کتاب «آثار استاد روح‌الله خالقی برای سنتور» به اهتمام سامان ضرابی و توسط انتشارات «ماهور» در بازار عرضه شد. تنظیم اصلی این آثار توسط زنده‌یاد خالقی صورت گرفته و درخور اجرای گروهی (ارکستر) است.

    توسط انتشارات «ماهور»
  • khaleghiموسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: کتاب «آثار استاد روح‌الله خالقی برای سنتور» به اهتمام سامان ضرابی در بازار عرضه شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این کتاب شامل ۲۰ قطعه‌ی منتخب از آثار روح‌الله خالقی است و تنظیم اصلی این آثار توسط زنده‌یاد خالقی صورت گرفته و درخور اجرای گروهی (ارکستر) است.

    سامان ضرابی درباره این کتاب نوشته است: «مجوعه حاضر شامل بیست قطعه‌ی منتخب از آثار استاد روح‌الله خالقی است. تنظیم اصلی این آثار که توسط خود استاد صورت گرفته٬ در خور و متناسب با اجرای گروهی (ارکستر) بوده و طبیعی است لطفِ نواختن و شنیدن دوباره‌ی این قطعات و تصانیف باز هم به صورت گروهی است تا اجرای آن‌ها با یک سازِ تنها. این که بسیاری از قطعات و تصانیف استاد خالقی سال‌هاست برای چندمین بار تجدید چاپ و منتشر می‌شوند (هم صوتی و هم مکتوب به‌صورت نت) و گاهی نیز در رادیو و تلویزیون شنیده می‌شوند بیانگر این نکته است که آثار وی مورد پسند و مقبول ذائقه‌ی اکثر ایرانیان می‌باشد. اگرچه اجرای این قطعات و تصانیف با یک ساز ممکن است از لطف و جذابیت آن‌ها بکاهد ولی از آنجا که این آثار دلنشین به گوش اکثر مردم آشناست دسترسی به نت این آهنگ‌ها و کسب تواناییِ اجرای آن‌ها انگیزه‌ی کافی برای همه‌ی هنرجویان موسیقی را جهت یادگیری و اجرای این آثار فراهم می‌کند. به همین منظور٬ در تنظیم این قطعات و تصانیف٬ سادگی و سهولت اجرا ملاک قرارگرفته و در حد توان سعی شده است نوای سنتور بیشترین مشابهت را به اصل آهنگ‌ها که با گروه اجرا شده‌اند داشت»

    شایان ذکر است که این کتاب توسط انتشارات «ماهور» منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=36547
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *