×
×

رییس دفتر ریاست جمهوری گفت: اگر کسی موسیقی را بشناسد، اصلا این فکر به ذهنش نمی­ آید که موسیقی وجاهت ندارد.

  • کد نوشته: 3646
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • اسفندیار رحیم مشایی پس از دیدن سمفونی مقاومت در تالار وحدت به پشت صحنه آمد و با عوامل اجرای  این سمفونی دیدار کرد. وی در این دیدار ضمن سخنانی گفت اگر گاهی با موسیقی مخالفت می­ شود، به خاطر عدم آشنایی با موسیقی و عدم آگاهی نسبت به آن است. وی در ادامه اظهار داشت: […]

  • اسفندیار رحیم مشایی پس از دیدن سمفونی مقاومت در تالار وحدت به پشت صحنه آمد و با عوامل اجرای  این سمفونی دیدار کرد. وی در این دیدار ضمن سخنانی گفت اگر گاهی با موسیقی مخالفت می­ شود، به خاطر عدم آشنایی با موسیقی و عدم آگاهی نسبت به آن است.
    وی در ادامه اظهار داشت: موسیقی مثل آب زلال است. آیا می­ توان گفت که آب زلال مشکل دارد؟ موسیقی زلال و پاک است و از آسمان آمده. وقتی یک آهنگساز مانند آقای انتظامی چنین اثری خلق می­ کند، کار او حاصل یک کشف و شهود است که هیچ وقت به شکل عادی به دست نمی­ آید. اگر ساخت یک موسیقی خوب به همین سادگی بود همه موسیقیدان می­ شدند.
    مهندس مشایی با اشاره به اینکه جنس موسیقی مثل یک شعر ناب از آسمان آمده است، خاطرنشان کرد :من فکر می­کنم موسیقی مثل نور است، مثل نسیم. حالا اگر گاهی شبه موسیقی­ هایی هم به وجود می­ آید، مثل یک در برابر نود و نه است. پس نباید به خاطر یک ،نود و نه را کنار گذاشت.
    رئیس کمیسیون فرهنگی دولت عمل نکردن به تکلیف از سوی مدافعان موسیقی فاخر را یکی از اشکالات عمده این عرصه دانست. وی افزود: اگر آهنگساز ما به تکلیف خودش عمل کند و ظرفیت­ های آثار فاخر روز به روز بیشتر نمایان شود، دیگر کسی سراغ آن موسیقی­ها نمی­رود.
    وی نیاز به موسیقی را یک نیاز ذاتی خواند و گفت: اگر آثار فاخر تولید نشود، امکان دارد افراد سراغ موسیقی­ های نازل بروند. درست مثل تشنه­ ای که اگر آب زلال وجود نداشته باشد. سراغ آب گل­ آلود خواهد رفت. هیچ کس نمی­تواند خط بطلان روی موسیقی بکشد و ما باید در اشکال متنوع سراغ تولید آثار هنری و فاخر برویم. به هر حال موسیقی دنیایی است که همه زوایای روح انسان را پوشش می­دهد.
    بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از روند شکل­ گیری سمفونی مقاومت و برنامه­ های آتی ارکستر سمفونیک و انجمن موسیقی، اعتبارات کم را مشکل جدی حوزه موسیقی برشمرد و اعلام کرد با رفع این مشکل انجمن موسیقی ایران آمادگی دارد آثار موسیقی فاخر را به اقصی نقاط کشور برده و به اشاعه آن همت گمارد.
    مهندس مشایی در پایان اظهار داشت: آمادگی کامل برای حل این مشکل وجود داشته و نظرات و پیشنهادات لازم را ارایه کنید و با نگاه مثبت آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
    در این دیدار کوتاه جناب آقای رامین معاون مطبوعاتی وزیر، پارسایی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مجید انتظامی، نیما مسیحا، محمد عبدالحسینی و رازمیک اوحانیان رهبر گروه کر دفتر موسیقی حضور داشته و به طرح نقطه نظرات خویش پرداختند.

    https://musiceiranian.ir/?p=3646
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *