×
×

گروه کوبه ای و آواز ی ودا به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 349563
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۹ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • در ششمین شب از جشنواره موسیقی فجر سی و پنج، گروه کوبه ای و آوازی ودا به عنوان یکی دیگر از گروه های اجرا کننده در تالار وحدت بود.

    گروه کوبه ای و آواز ی ودا به روی صحنه رفت
  • گروه کوبه ای و آوازی ودا در فجر۳۵

    در ششمین شب از جشنواره موسیقی فجر سی و پنج، گروه کوبه ای و آوازی ودا به عنوان یکی دیگر از گروه های اجرا کننده در تالار وحدت بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه کوبه ای و آوازی ودا از خوانندگان و نوازندگان کوبه ای کودک و نوجوان تشکیل شده است که در ششمین شب فجر۳۵ با همراهی دیگر نوازندگان با میانگین سنی بالاتر در تالار وحدت خوش درخشیدند.

     

    اجرای چند قطعه بیکلام ریتمیک با گروه سازهای کوبه ای نظیر قوشاناقارا ( ساز آذری)، تنبک، دف، دهل، ناقارا، عود، کمانچه و پیانو در کنار چند ترانه محلی نظیر قطعه محلی لری بنام دختر بویر احمدی، قطعه کردی تحت عنوان چاوانم، آی سر کتل قطعه محلی استان فارس، قطعه بندری ای یا ای یار، قطعه مازندرانی درانه جان (عزیز جون)، گل پامچال، ای لاچین( با ترجمه ارمنی و آذری و اندکی دخل وتصرف)، و چند قطعه دیگر رپرتوار اجرایی گروه ودا را در این اجرا تشکیل داده بود.

     

    اهمیت شناخت و توانایی حفظ ریتم در موسیقی بر کسی پوشیده نیست و چه بسا کم نیستند خوانندگان و نوازندگان با سابقه ای که پس از سالها فعالیت هنوز در شناخت ریتم با مشکلاتی روبرو هستند و در حفظ ریتم در قطعات ضعف دارند. شاید نقطه عطف اجرای گروه ودا با میانگین سنی پایین آنها قدرت غیر قابل انکار نوازندگان خردسال این گروه در حفظ ریتم و اجرای آنها با دینامیک خوب اجرایی باید دانست.

    https://musiceiranian.ir/?p=349563
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *