×
×

خنیاگران خیام و درخواست اجرای مجدد چند قطعه از مخاطبان

  • کد نوشته: 348567
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲۶ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • گروه «خنیاگران خیام» در دومین شب سی و پنجمین جشنواره فجر، موسیقی اصیل ایرانی را در تالار سوره اجرا کردند.

    خنیاگران خیام و درخواست اجرای مجدد چند قطعه از مخاطبان
  • خنیاگران خیام در فجر۳۵

    گروه «خنیاگران خیام» در دومین شب سی و پنجمین جشنواره فجر، موسیقی اصیل ایرانی را در تالار سوره اجرا کردند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی فجر»، خنیاگران خیام با رپرتواری چهار قطعه‌‌ای در تالار سوره هنرنمایی اش را آغاز کرد که این قطعات توسط صمد برقی سرپرست گروه تنظیم و ساخته شده بود وشامل سه قطعه محلی خراسانی بعناوین «الله مزار»، «سبزه پری»، «ممد و‍‌ُسین» و تصنیف «مردم آزاده» می شد.

    چهار مضراب «دل انگیز» اثر زنده یاد استاد پرویز مشکاتیان از دیگر قطعات اجرا شده توسط این گروه بود.

    در ادامه، خنیاگران خیام با درخواست یکی از مخاطبان در سالن برای اجرای قطعه «از خون جوانان لاله دمیده» روبرو شد و در ادامه تک‌نوازی تمبک و کمانچه یکی دیگر از بخشهای این اجرا بود که مورد توجه مخاطبان جشنواره موسیقی فجر قرار گرفت.

    سیامک برقی، سیما برقی، شهاب نطاق، سعید عبدالله‌زاده، مهدی کهیازی، علی ربوبیان، سروش ترابی، محمد حسین نطاق و آرش زحمتی به سرپستی صمد برقی، اعضای گروه «خنیاگران خیام» بودند.

    این گروه در مهرماه ۱۳۹۵ با حضور تعدادی از هنرمندان خراسان، با هدف تمرین و اجرای آثار بزرگان موسیقی ایرانی و همچنین ارائه‌ی تجربه‌های جدید به سرپرستی صمد برقی تشکیل شد. «خنیاگران خیام» سابقه حضور و اجرا در پنجمین فستیوال بین المللی موسیقی “موغام” (کنسرواتوار ملی آذربایجان، باکو) و همچنین فستیوال(سالن فیلارمونیک آذربایجان) را دارد. گفتنی است این گروه در سی‌و چهارمین جشنواره موسیقی فجرنیز حضور داشته و در سالن برج آزادی موسیقی اصیل ایرانی در دستگاه همایون و آواز دشتی اجرا کرده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=348567
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *