×
×

ارکستر سمفونیک صدا و سیما آغازگر رسمی جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 348073
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری آرش امینی در شامگاه پنجشنبه ۲۴ بهمن در تالار وحدت آغازگر رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بود در حالی که این جشنواره در بخش پاپ با اجرای گروه برادران عدل پور در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی از شب گذشته کار خود را آغاز کرده بود.

    ارکستر سمفونیک صدا و سیما آغازگر رسمی جشنواره موسیقی فجر
  • ارکستر سمفونیک صدا و سیما در فجر ۳۵

    در نخستین شب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر سمفونیک صدا و سیما شب گذشته با حضور مدیر کل دفتر موسیقی، آغازگر رسمی مهم ترین رویداد موسیقی کشور با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری آرش امینی در شامگاه پنجشنبه ۲۴ بهمن در تالار وحدت آغازگر رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بود در حالی که این جشنواره در بخش پاپ با اجرای گروه برادران عدل پور در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی از شب گذشته کار خود را آغاز کرده بود.

    این ارکستر در اجرای شب گذشته خود چند قطعه خارج از رپرتوار اجرایی خود نیز به عنوان قطعات آغازین کنسرت اجرا کرد؛ قطعاتی چون «نیایش» اثر مرحوم حشمت سنجری و «رستم و سهراب» اثر لوریس چکناواریان.

    ارکستر سمفونیک صدا و سیما سپس رپرتوار رسمی خود را که شامل قطعاتی بود که بمناسبت دویست و پنجاهمین سالگرد تولد آهنگساز کلاسیک آلمانی لودویگ فام بتهوون انتخاب شده بود را اجرا کرده و قطعات «اوورتور اکمونت»، «سمفونی شماره ۴ در فا ماژور»، «کنسرتو برای ویلن و ارکستر در ر ماژور» را نیز تقدیم مخاطبان کرد.

    گراف مورژا نوازنده ویلن اهل روسیه و برنده کنکور چایکوفسکی سولیست ویولون این اجرا بود.

    شایان ذکر است که محمد اله یاری فومنی مدیر کل دفتر موسیقی و رییس جشنواره سی و پنجم جشنواره موسیقی فجر، شاهین فرهت دبیر جشنواره، حسن ریاحی آهنگساز پیشکسوت و سازنده سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، محمد سریر و امیر بکان از آهنگسازان ایرانی و نادر مرتضی پور رهبر ارکستر میهمانان ویژه اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیما در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=348073
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *