×
×

یادداشت آهنگساز قطعه «نمی دونم» از آلبوم «یه خاطره از فردا» پیرامون حواشی این آهنگ

  • کد نوشته: 3468
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۳ام مهر ۱۳۸۹
  • ۴۳ دیدگاه
  • موسیقی ایرانیان – مهدیه مولائی: چند هفته ای از انتشار آلبوم «یه خاطره از فردا» می گذرد و احسان خواجه امیری خواننده این اثر در مصاحبه های خود، قطعه «نمی‌دونم» با ترانه ای از مونا برزویی، آهنگسازی مهرداد نصرتی و تنظیم سیروان

  • موسیقی ایرانیان – مهدیه مولائی: چند هفته ای از انتشار آلبوم «یه خاطره از فردا» می گذرد و احسان خواجه امیری خواننده این اثر در مصاحبه های خود، قطعه «نمی‌دونم» با ترانه ای از مونا برزویی، آهنگسازی مهرداد نصرتی و تنظیم سیروان خسروی را یکی از موفق ترین قطعات آلبومش معرفی کرده است. در همین زمینه مهرداد نصرتی آهنگساز این اثر یادداشتی را در اختیار موسیقی ایرانیان قرار داده و در آن از چگونگی ساخت این قطعه سخن گفته و از رسانه هایی که موفقیت این آهنگ را به شخص خاصی نسبت می دهند، گلایه کرده و توضیح داده در موفقیت کارهای گروهی همه عوامل سهیم هستند و نباید کار گروهی به پای فرد خاصی نوشته شود.
    در ادامه می توانید یادداشت مهرداد نصرتی آهنگ ساز سه قطعه از آلبوم «یک خاطره از فردا»، پیرامون آهنگ اول این آلبوم با نام «نمی دونم» را بخوانید:
    «من مهرداد نصرتی پیرامون حرف و حدیث هایی که راجع به آهنگ اول آلبوم «یه خاطره از فردا» بود، این یادداشت رو مرتکب شدم.
    اولین چیزی که باید بگویم این هست که خدا را شکر می کنم از این اتفاقی که به وجود آمد و توانستیم با این کار یک خاطره ی خوب در ذهن مردم باقی بگذاریم.
    با اطمینان کامل باید بگویم موفقیت این آهنگ اصلا اتفاقی نیست و این موفقیت از قبل پیش بینی شده بود، با توجه به اینکه در آلبوم قبلی احسان خواجه امیری آهنگی با نام «نمی دونی» کار کردیم که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت و در راستای همان کار به دنبال یک آهنگ شاید مشابه بودیم که باز به همان شکل به چشم بیاید و بتواند نظر مردم رو جلب کند.
    نکته ی جالب این بود که فضای این کار را در هیچ ترانه ای نمی دیدم و خودم هم شاید زیاد  انگیزه ی ساخت چنین آهنگی رو نداشتم و در چنین شرایطی که تقریبا از این موضوع ناامید بودم و آلبوم احسان هم تقریبا بسته شده بود، خانم مونا برزویی با من تماس گرفت و این ترانه را که از سال ها قبل در دفترش باقی مانده بود برایم خواند، ترانه ای که انگار باقی مانده بود تا به این آهنگ منجر شود. با حس و حالی که من در آن روزها به دلیل یک سری از اتفاقات حاشیه ای زندگی خودم داشتم و این ترانه من را به یک خاطره ی دور می برد که بسیار برایم دوست داشتنی بود، به محض گرفتن شعر، اتودِ ملودی را کار کردم و بعد با تغییراتی که من پیشنهاد دادم و خانم برزویی انجام داد، ملودی ساخته شد که تقریبا همین ملودیست که در حال حاضر می شنویم. نکته ی مهم درباره ی این کار این بود که وقتی به احسان خواجه امیری زنگ زدم ایشان برای اجرای کنسرت در مسافرت بود و من اولین جمله ای که با اطمینان  گفتم این بود که “احسان سر آلبومی همانطور که مد نظرم بود ساخته شد” و احسان بدون اینکه کار را بشنود با اطمینانی که من از کار به وی دادم و با توجه به اینکه از قبل یک تنظیم ترنس مد نظرمان بود از من خواست که کار را برای سیروان خسروی بفرستم. در نهایت این کار انجام شد و سیروان با یک تنظیم حرفه ای و جانانه کار را تکمیل کرد، شعر زیبای مونا برزویی، صدای استادانه ی احسان خواجه امیری، تنظیم خوب سیروان خسروی و ملودی زیبایی که خدا کمک کرد و من ساختم دست به دست هم داد تا کار به این شکل درآمد و واقعا بی انصافی است که موفقیت این آهنگ را به من یا یک نفر از این گروه نسبت بدهیم. چون کار ما همیشه به صورت گروهی انجام می شود و یک کادر حرفه ای به نام «سرایش» در اختیار داریم که حتی در زمینه ی کار های کودک ِ عمو پورنگ هم به صورت بسیار حرفه ای در کنار من هستند و نتیجه این همکاری رو می توانید در کارهایی که نهایی شده به وضوح ببینید.
    در پایان باید بگویم چه خوب می شود که به کارهای خودمان برسیم و از حاشیه سازی برای دوستان ترانه سرا، آهنگ ساز، تنظیم کننده و خواننده دور شویم.
    با تشکر
    مهرداد نصرتی / ۱۳ مهر ماه ۱۳۸۹»

    https://musiceiranian.ir/?p=3468
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *