×
×

رضا شایسته: به «فجر» بی‌مهری نکنیم

  • کد نوشته: 343938
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۲ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • سرپرست و رهبر ارکستر «چکاوک» با اشاره به برنامه‌های این مجموعه موسیقایی در جشنواره موسیقی فجر نسبت به اعلام انصراف برخی از هنرمندان برای شرکت در این رویداد انتقاد کرد.

    رضا شایسته: به «فجر» بی‌مهری نکنیم
  • سرپرست و رهبر ارکستر «چکاوک» با اشاره به برنامه‌های این مجموعه موسیقایی در جشنواره موسیقی فجر نسبت به اعلام انصراف برخی از هنرمندان برای شرکت در این رویداد انتقاد کرد.

    رضا شایسته سرپرست و رهبر ارکستر چکاوک در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه پیش روی این مجموعه در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه و در چهارمین روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر تازه‌ترین کنسرت ارکستر «چکاوک» به رهبری بنده و خوانندگی مجید حسین خانی و سروش مظفری در تالار وحدت اجرا می‌شود. در این کنسرت همچون سبک و سیاق کارهای پیشین ارکستر «چکاوک» آثاری از استادان بزرگ موسیقی ایرانی از جمله ملک، خرم، شاپوری، شیبانی و توکل پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

    وی در معرفی نوازندگان ارکستر «چکاوک» گفت: دانیال جورابچی کنسرت مایستر، آرمین قضاتی، موژان میرزایی-،مرضیه مزینانی-،حسین پارسافر، مصطفی حیات غیبی، هدیه حجازی، نوشین معتمدی، روزبه بهاری، مجید خردجو، امیر حسین شجاعی، مرصاد صفوی نوازندگان ویولن، داریوش حجازی، حمید یاسری، امیر حسین تایی، کوشا صرافی نوازندگان ویولن آلتو، علی آقاجانی، ویدا ملاحسنی، ابراهیم قاعدی، امیرعلی اخلاقی نوازندگان ویولنسل، سیامک صانعی نوازنده کنترباس، آزاده امیری نوازنده تار، مینو قاسم پور نوازنده قانون، محمد غریبی نوازنده پیانو، علی خبار نوازنده تمبک، نیلوفر ابراهیمی نوازنده فلوت، علی شمس آبادی نوازنده کلاریت و علیرضا دریایی و امیرحسین تایی تنظیم کنندگان قطعات گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می‌دهند.

    این نوازنده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انگیزه‌های حضور مجموعه «چکاوک» در دوره سی و هشتم جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: ارکستر «چکاوک» همواره در سال‌های سختی که وجود داشته در جشنواره‌های موسیقی فجر حضور داشته است. حتی در مقاطعی هم پیش آمده که بسیاری از دوستان از ما خرده می‌گرفتند که چرا در جشنواره شرکت می‌کنیم. حتی در این دوره تعدادی از نوازندگان بودند که به دلیل همین ماجرای انصراف‌ها، توفیق همراهی با آنان را نداریم. اما من بر این باورم رویداد موسیقی فجر با همه کم و کاستی‌هایی که می‌توان پیرامون آن صحبت کرد، رویدادی است که باید در آن شرکت کرد و من نمی‌دانم چطور تعدادی از هنرمندان که در برخی مقاطع اعتبار خود را از این جشنواره گرفته و به دنیای موسیقی معرفی شدند حاضر نیستند در جشنواره حضور داشته باشند.

    شایسته تصریح کرد: قطعا در نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر انتقاداتی را می‌توان مطرح کرد، اما بنده معتقدم بی‌محبتی کردن و تحریم رویدادی چون جشنواره موسیقی فجر، بی‌مهری محض است. قطعا من و بسیاری از دوستان هنرمندم در عرصه موسیقی از اتفاقات تلخ و ناگوار هفته‌های گذشته ناراحتیم. حتی بنا داریم برخی از قطعات کنسرت پیش روی جشنواره را به خانوادهای داغدار این رویدادهای تلخ تقدیم کنیم. اما بر این باوریم شرکت در جشنواره موسیقی فجر برای من الزامی است چرا که در چارچوب و توان خود می‌توانیم به زنده بودن جریان موسیقی آن هم در حوزه موسیقی اصیل ایرانی کوشا باشیم.

    ارکستر «چکاوک» از جمله ارکسترهای فعال بخش خصوصی است که از سال ۷۷ به رهبری رضا شایسته از شاگردان زنده‌یاد اسدالله ملک و وارطان ساهاکیان با هدف زنده نگهداشتن آثار فاخر ملی و همچنین معرفی خواننده‌های توانمند و آتیه دار، اجراهای متعددی در فرهنگسراها، حوزه هنری، تالار وحدت و همچنین شبکه‌های مختلف صدا و سیما داشته است. این ارکستر تاکنون چهار آلبوم تصویری به نام‌های چکاوک ۱، ۲، ۳، ۴ منتشر کرده است.

    تازه‌ترین کنسرت ارکستر «چکاوک» به سرپرستی رضا شایسته ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در تالار وحدت تهران به مخاطبان ارائه می‌شود.

    سی و پنجمین جشنواره موسیقی فچر به ریاست محمد اله یاری ( مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود. این در حالی است که ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

    استان‌های بوشهر، زنجان، گلستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، منطقه آزاد اروند، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و فارس نیز برای برگزاری جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند. بر این اساس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تعدادی از استان‌ها با اجرای گروه‌های استانی بر اساس فراخوان‌هایی که در استان‌ها اعلام شده، برگزار می‌شود و در برخی استان‌ها نیز گروه‌های حاضر در جشنواره در استان برنامه اجرا می‌کنند.  مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر نیز روز پنجشنبه اول اسفند ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=343938
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *