×
×

در دوازدهمین جشنواره موسیقی الموازین- ایقاعات عالم

  • کد نوشته: 34067
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۷ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • همایون شجریان با همراهى سهراب و تهمورس پورناظرى روز بیست‌وششم ماه می‌ (پنجم خردادماه ۹۲) در دوازدهمین جشنواهر موسیقی «الموازین- ایقاعات عالم» روی صحنه می‌روند.

    در دوازدهمین جشنواره موسیقی الموازین- ایقاعات عالم
  • کنسرت همایون شجریان (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    کنسرت همایون شجریان (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان: همایون شجریان با همراهى سهراب و تهمورس پورناظرى روز بیست‌وششم ماه می‌ (پنجم خردادماه ۹۲) در دوازدهمین جشنواهر موسیقی «الموازین- ایقاعات عالم» روی صحنه می‌روند.

    تهمورس پورناظری با اعلام این خبر افزود: «امسال جشنواره، بخشی را با عنوان «جادهٔ موسیقایی ابریشم» در تقویم خود گنجانده‌اند که دربردارنده‌ اجرای هنرمندان هشت کشوری ا‌ست که روزگاری در مسیر جادهٔ ابریشم قرار داشته‌اند و مغرب و مشرق دنیای قدیم را به هم پیوند می‌دادند. به گفته‌ آن‌ها، هدف از این بخش، گذرى فرهنگی- موسیقایی در مسیر این راه بازرگانى فرهنگى است. که شجریان و پورناظرى‌ها به عنوان نماینده موسیقی ایران به این جشنواره‌ معتبر موسیقى دعوت شده‌اند.»

    دوازدهم دوره این جشنواره این جشنواره طی ۹ روز، از سوم تا یازدهم خردادماه به اجرا درمی‌آید. آهنگساز گروه شمس در ادامه تصریح کرد: «جشنوارهٔ بین‌المللی موازین هر ساله با شرکت ستارگان نامدار جهان، استعدادهای جوان، و هنرمندان نوظهور مراکش در چند شاخهٔ جداگانه برگزار می‌شود.»

    به گفته پورناظری این اجرا نخستین اجرای همایون شجریان با برادران پورناظری در قاره آفریقا است که شامل اجرای آثاری از کیخسرو پورناظرى و سهراب و تهمورس پورناظرى خواهد بود.

    در این اجرا تهمورس پورناظری (تار، تنبور، بربت) سهراب پورناظری (کمانچه، تنبور) و حسین رضای‌نیا (سازهای کوبه‌ای) همایون شجریان را در مقام خواننده همراهی خواهند کرد.

    از چهره‌های سر‌شناس حاضر در مراسم امسال می‌توان به جورج بنسون، ریحانا، لورین، انریکه ایگلسیاس، دیوید گِتا، گروه راک «Deep Purple»، گروه «جکسون فایو» و همچنین PSY (خوانندهٔ تک‌آهنگ مشهور گنگنام استایل) اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=34067
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *