×
×

محکومیت بی‌بی‌سی

  • کد نوشته: 338724
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۲ام دی ۱۳۹۸
  • ۰
  • محکومیت بی‌بی‌سی

  • فارس نوشت: «بی‌بی‌سی» در طرح دعوی یکی از مجریان زن که ادعا کرده بود در پرداخت حقوق نسبت به مجری مرد نسبت به او تبعیض جنسیتی صورت گرفته، در دادگاه محکوم شناخته شد.

    سمیرا احمد ادعا کرده بود که برای کار در یک برنامه به عنوان مجری در مقایسه با مورد کاری کاملا مشابه کار یک مجری مرد، حقوق کمتری دریافت کرده و ازینرو بیش از ۹۰۰ هزار دلار از بی‌بی‌سی طلبکار است.

    بی‌بی‌سی در پرونده شکایت این زن مجری با نام سمیرا احمد با عنوان «تبعیض جنسیتی» شکست خورد و باید به او حقوق برابر با مجری مرد بپردازد.

    سمیرا احمد برای هر قسمت از این برنامه ۴۴۰ پوند(۵۷۵ دلار) دریافت می‌کرده حال آنکه آقای «جرمی واین» برای هر قسمت ۳ هزار پوند(۳۹۰۰ دلار) دریافت می‌کرده است بنابر این او اکنون ۷۰۰ هزار پوند(۹۱۵ هزار دلار) بابت مابه‌التفاوت پرداخت با مجری مرد، از بی‌بی‌سی طلبکار است.

    بی‌بی‌سی ادعا کرده که اجرا و کار این دو مجری زن و مرد «نقش‌های کاملا متفاوت» از هم بوده اما قاضی پرونده دیروز جمعه در پایان روند دادرسی که از ماه نوامبر آغاز شده بود رای به حقانیت این مجری زن داد و در رای دادگاه تاکید کرد: کار این زن در برنامه «Newswatch» (ساعت اخبار) شبیه به کار آقای «جرِمی واین» در برنامه «Points of View»(نقطه‌نظر) و مطابق با «قانون معاهده برابری جنسیتی سال۲۰۱۰» است.

    سمیرا احمد در طی دادگاه،  گفته بود: نمی‌توانم درک کنم که چگونه برای من، به عنوان یک زن، مبلغی پایین‌تر از جرمی وین،  به عنوان یک مرد، برای ارائه برنامه‌ و انجام کارهایی بسیار مشابه، تا این اندازه میزان حقوق و دستمزد پایین باشد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=338724
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *