×
×

سی‌ام مهر و یکم آبان در تالار وحدت برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 3367
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۰ام مهر ۱۳۸۹
  • ۳ دیدگاه
  • کنسرت موسیقی ایرانی به سرپرستی و آهنگسازی سامان احتشامی سی‌ام مهر و یکم آبان در تالار وحدت برگزار می‌شود. این کنسرت در دو بخش و با همکاری بابک شهرکی

  • کنسرت موسیقی ایرانی به سرپرستی و آهنگسازی سامان احتشامی سی‌ام مهر و یکم آبان در تالار وحدت برگزار می‌شود. این کنسرت در دو بخش و با همکاری بابک شهرکی(ویولن)، عمران فروزش (تنبک)، شایان شکرآبی (پیانو)، کوروش بابایی(کمانچه)، یلدا صمدی(پیانو)، رضا دربندی(دف) و سامان احتشامی(پیانو) برگزار خواهد شد.

    سامان احتشامی درباره قطعات برگزار شده در این کنسرت گفت: «در قطعه نخست به یاد استادم جواد معروفی و با الهام از قطعات ایشان با ساز پیانو بداهه نوازی خواهم کرد و در همین بخش با اضافه شدن تنبک دو نوازی خواهیم داشت.» به گفته احتشامی «باغ رویاها» در مایه شوشتری به عنوان قطعه دوم کنسرت و در قطعات بعدی، آثاری از همایون خرم با پیانوی احتشامی و ویولن بابک شهرکی اجرا خواهد شد.

    در ادامه این کنسرت سامان احتشامی و یلدا صمدی قطعات «زندگی» و «سپیدار» را با دو پیانو روی صحنه اجرا خواهند کرد. قطعه «سپیدار» پیش از این به سفارش سازمان ملل و برای ارکستر بزرگ نوشته شده بود.

    در قطعه بعدی با آمدن دوباره بابک شهرکی، عمران فروزش و رضا دربندی، اعضای گروه قطعه معروف «در میان گلها» ساخته همایون خرم را اجرا می‌کنند. بخش نخست کنسرت با اجرای «رنگ ارمنی» توسط گروه پنج نفره به پایان می‌رسد.

    سامان احتشامی همچنین درباره بخش دوم کنسرت گفت: «در بخش دوم موسیقی نواحی کردی و لری با پیانو، کمانچه و سازهای کوبه‌ای اجرا می‌شود. همچنین در قطعه بعدیِ بخش دوم «چهار مضراب ماهور» ساخته درویش‌خان با همراهی شایان شکرآبی را اجرا می‌کنیم.» در همین بخش قطعه «باز آر» ساخته شایان شکرآبی توسط گروه پنج نفره اجرا می‌شود.

    پایان‌بخش این کنسرت بداهه‌‌نوازی نی‌انبان و پیانو است. در این بخش محسن شریفیان نی‌انبان می‌نوازد و سامان احتشامی پیانو. احتشامی درباره این قطعه نیز گفت: «این نخستین بار است که دو ساز پیانو و نی‌انبان قطعه‌ای را اجرا خواهند کرد. هم‌نوازی این دو ساز نوعی ناکوکِ شنیدنی است.»

    گفتنی است این کنسرت به صورت کاملاً مستقل برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=3367
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *