×
×

اگر می‌خواهید بازیگر شوید؛ قبلش کار پیدا کنید

  • کد نوشته: 334633
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام دی ۱۳۹۸
  • ۰
  • اگر می‌خواهید بازیگر شوید؛ قبلش کار پیدا کنید

  • ایبنا نوشت: مترجم «مرجع بازیگری» نوشته مایکل پاول می‌گوید: ما فکر می‌کنیم اگر در کشورهای دیگر بازیگر شدید، باید حتما همیشه سر کار باشید ولی پاول در این کتاب نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید بازیگر شوید باید ابتدا یک شغل داشته باشید.

    اردشیر مهرآبادی مترجم «مرجع بازیگری»  می‌گوید:‌ « تمام متدهای بازیگری در این کتاب معرفی شده است و هرچیزی که بچه‌ها بخواهند درباره بازیگری بدانند در آن درج شده است. کتاب «مرجع بازیگری» هم تمریناتی را ارائه می‌دهد و هم معرفی متدهای مختلف بازیگری است. روش‌های پیتر بروک،‌ مایزنر و استانیسلاوسکی و… را معرفی می‌کند تا بازیگر خود دست به انتخاب متد مورد نظر بزند. این کتاب به مخاطب بازیگری تدریس نمی‌کند؛ بلکه تلنگری است برای این که سراغ یکی از متدها برود و از آن‌ها بهره ببرد. چون بازیگری کاری عملی است و به این شکل نیست که کتابی را بخوانید و تبدیل به بازیگر شوید. همچنین باید به دنبال متخصصی باشید که تمرینات کتاب را به شما آموزش دهد یا به تنهایی آن‌ها را انجام دهید.»

    از دیگر ویژگی‌های کتاب حاضر این است که برای بازیگران تمام رسانه‌ها مانند تئاتر، تلویزیون و سینما طراحی شده و راهنمای عملی برای هنر بازیگری است. مترجم درباره این موضوع اظهار می‌کند: « شما به عنوان یک بازیگر باید به همه مواردی که در این کتاب به آن اشاره شده است، عمل کنید. به عنوان مثال در بخشی که پاول به موضوع حرکت پرداخته است و حرکت‌های بدنی مختلفی که فرد برای بازیگرشدن باید آن‌ها را انجام دهد را ذکر کرده است توجه کرده و به صورت عملی به اجرا درآورید و به اصطلاح تمرین کنید.»

    برخی گمان می‌برند بازیگری رشته پردرآمدی است و سختی‌های کمی دارد؛ از این رو وارد حرفه بازیگری می‌شوند، اما در کتاب «مرجع بازیگری» علاوه بر فراگیری متدهای مختلف و تمرین‌های متفاوت با شرایط شغلی بازیگری، درآمد و راه‌های کسب‌وکار این حرفه آشنا می‌شویم؛ مهرآبادی معتقد است: « سه بخش آخر این کتاب اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا نویسنده به طور کامل درباره کسب و کار بازیگری توضیح داده است؛ این که بازیگر قبل از بازیگر شدن چه کارهایی باید انجام دهد و آیا این شغل مناسب اوست یا خیر. پاول در این کتاب نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید بازیگر شوید باید ابتدا یک شغل داشته باشید.» در قسمتی از کتاب نویسنده در این خصوص می‌نویسد: اعتراف به این که زمانی که به بازیگری نمی‌پردازیم باید به دنبال شغل دیگری برویم کمی سخت است اما چنانچه بازیگری را به صورت جدی پیگیری می‌کنید بهتر است و باید خود را ارزیابی کنید و مهارت‌های خودتان را توسعه و گسترش دهید.

    انتشارات نخستین کتاب «مرجع بازیگری» اثر مایکل پاول با ترجمه اردشیر مهرآبادی را در ۵۵۰ نسخه، ۲۴۸ صفحه و با قیمت ۴۸۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=334633
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *