×
×

رنگ سال ۲۰۲۰ و ۹۹ چیست؟

  • کد نوشته: 325238
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۷ام آبان ۱۳۹۸
  • ۰
  • رنگ سال ۲۰۲۰ و ۹۹ چیست؟

  • زیبامون/ موسسه پنتون (PANTONE) از سال ۲۰۰۰ تا کنون همه ساله یک رنگ خاص را به طور غیر رسمی برای سال جدید میلادی معرفی می کند. از انجایی که این موسسه، برند سازی قوی در این زمینه دارد، این طرح خود را جهانی کرده و بسیاری از بزرگان دنیای مد و فشن نیز، از این طرح موسسه پنتون پیروی کرده و طراحی لباس، کیف، کفش، اکسسوری، و … خود را مطابق با رنگ انتخاب شده توسط موسسه پنتون برای سال جدید ارائه می دهند. در بسیاری از موارد رنگ انتخاب شده برای سال جدید، مورد پسند و علاقه عموم مردم نیز قرار می گیرد و به همین دلیل برندهای مختلف سعی می کنند تا در طراحی تمام اقلام مورد نیاز برای استایل، دیزاین منزل، اکسسوری و … از این رنگ خاص استفاده کنند.
    در ادامه با رنگ مخصوصی که برای سال ۲۰۲۰ توسط موسسه پنتون انتخاب شده است بیشتر آشنا شوید.

    رنگ سال ۲۰۲۰ چیست؟

    موسسه پنتون چند سالی هست که در انتخاب رنگ، توجه ویژه ای به محیط زیست دارد و سعی داشته در انتخاب های خود، توجهات بیشتری را به حفظ محیط زیست جلب کند. همانطور که می دانید رنگ سال ۲۰۱۹ از رنگ مرجان های دریایی ایده گرفته شده بود و رنگ سال ۲۰۱۹، مرجانی زنده (Living Coral) بود و اکنون رنگ انتخاب شده برای سال ۲۰۲۰ نیز با نام رنگ سفید مرجانی (bleached coral) توسط موسسه پنتون با کد رنگ P 115-1 U انتخاب شده است.
    این رنگ به طور کلی به رنگ مرجان هایی که در حال از بین رفتن هستند، اشاره داشته و رنگی شبیه به رنگ آبی اقیانوس ها (ترکیبی از رنگ های مختلف از جمله سبز روشن و آبی ملایم) دارد. این مرجان ها دریایی، بعد از مرگ، به تدریج تغییر رنگ داده و رنگ ان ها از نارنجی روشن و زیبایی که دارند به تدریج سبز و آبی ملایم شده و در نهایت سفید می شوند. رنگ انتخاب شده برای سال ۲۰۲۰ نیز رنگی شبیه به آبی ملایم، سبز خیلی روشن و دریایی و سفید – کرمی هست.
    از انجایی که در ایران هیچ موسسه و سازمانی برای انتخاب رنگ سال وجود ندارد، از رنگ های انتخاب شده برای سال جدید میلادی، به عنوان رنگ انتخابی برای سال جدید شمسی نیز استفاده می شود. بنابراین می توان گفت این رنگ برای سال ۲۰۲۰ و سال ۱۳۹۹ انتخاب شده است!
    موسسه پنتون با انتخاب این رنگ سعی داشته تا تمام توجهات را به سمت حیات دریایی و به ویژه مرجان ها، اهمیت آن ها و خطراتی که زندگی این موجودات را تهدید می کند، جلب کند.
    این رنگ و ملایم و زیبا را می توانید به عنوان یک رنگ طبیعی و خنثی در تمام بخش های زندگی خود از جمله لباس و استایل، کیف و کفش، اکسسوری، دیزاین منزل و … در سال ۲۰۲۰ انتخاب کنید و از زیبایی این رنگ لذت ببرید.

    https://musiceiranian.ir/?p=325238
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *