×
×

برانکو لوستیگ درگذشت

  • کد نوشته: 324173
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام آبان ۱۳۹۸
  • ۰
  • برانکو لوستیگ درگذشت

  • ایسنا نوشت: تهیه‌کننده باسابقه فیلم‌های معروف «فهرست شیندلر» و «گلادیاتور» و از بازماندگان جنگ جهانی دوم در سن ۸۷سالگی درگذشت.

    جشنواره فیلم «تولرانس» که برانکو  لوستیگ برای بیش از یک دهه ریاست آن را بر عهده داشته است، اعلام کرد که این تهیه‌کننده برنده اسکار متولد کشور کرواسی، پس از ۵۰ سال فعالیت در عرصه سینما در خانه‌اش در شهر زاگرب درگذشته است.

    لوستیگ کار خود را به عنوان یک تهیه‌کننده آثار کوچک در یوگسلاوی سابق آغاز کرد و فعالیتش در فیلم «ویولن‌زن روی بام» در سال ۱۹۷۱ با حضور او در آثار بین‌المللی بیشتری همراه شد که از آن جمله می‌توان حضور به عنوان دستیار کارگردان در فیلم برنده اسکار «طبل حلبی» ساخته فولکر اشلوندورف (۱۹۷۹) و ناظر تهیه‌کنندگی در فیلم «انتخاب سوفی» به کارگردانی آلن جی پاکولا (۱۹۸۲) دیگر فیلم برنده اسکار اشاره کرد.

    وی در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی به لس آنجلس نقل مکان کرد و خیلی زود با استیون اسپیلبرگ ملاقات کرد و در کنار هم فیلم مهم «فهرست شیندلر» را تهیه‌کنندگی کردند، فیلمی که اولین جایزه اسکار بهترین فیلم را برای لوستیگ به ارمغان آورد.

    موفقیت فیلم «فهرست شیدلر» نام لوستیگ را به عنوان یکی از پرنفوذترین تهیه‌کنندگان هالیودی مطرح کرد و وی پس از تهیه‌کنندگی فیلم «مصلح» در سال ۱۹۹۷ با بازی جورج کلونی و نیکل کیدمن، یک همکاری بلند مدت را با ریدلی اسکات کارگردان انگلیسی آغاز کرد و این دو در کنار هم شش فیلم از جمله «گلادیاتور» (۲۰۰۰) را ساختند که این فیلم دومین اسکار را برای  لوستیگ به همراه داشت.

    «هانیبال» (۲۰۰۱)، «سقوط شاهین سیاه» (۲۰۰۱)، «قلمرو بهشت» (۲۰۰۵)، «یک سال خوب» (۲۰۰۶) و «گانگستر آمریکایی» (۲۲۰۰) دیگر ساخته‌های ریدلی اسکات است که لوستیگ تهیه‌کننده آن بود.

    راسل کرو بازیگر فیلم «گلادیاتور» پس از شنیدن خبر درگذشت برانکو  لوستیگ در صفحه توئیتر خود نوشت: او زندگی فوق‌العاده‌ای از ترس و وحشت جنگ‌جهانی دوم تا کسب دو جایزه اسکار داشت. یک بار به من گفت: «خیلی با من مخالفت می‌کنی اما هر موقع نیاز داشتم همواره مثل یک دوست کنار من بودی.»

    ۲۵۸۲۵۸

    https://musiceiranian.ir/?p=324173
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *