×
×

تجلیل از میلاد کیایی و نمایش آثار بزرگان هنرهای تجسمی

  • کد نوشته: 320677
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام آبان ۱۳۹۸
  • ۰
  • آیین گرامیداشت میلاد کیایی، موسیقیدان و نوازنده مطرح همراه با رونمایی از آلبوم «میلاد فرهنگ» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، همچنین این مکان فرهنگی میزبان آثار بزرگان هنرهای تجسمی خواهد بود.

    تجلیل از میلاد کیایی و نمایش آثار بزرگان هنرهای تجسمی
  • آیین گرامیداشت میلاد کیایی، موسیقیدان و نوازنده مطرح همراه با رونمایی از آلبوم «میلاد فرهنگ» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌‎شود، همچنین این مکان فرهنگی میزبان آثار بزرگان هنرهای تجسمی خواهد بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،  میلاد کیایی، موسیقی‌دان، نوازنده سنتور و آهنگساز ایرانی است. از جمله فعالیتهای کیایی میتوان به سالها تدریس و تحقیق و چاپ مقالات ارزشمند درحوزه موسیقی ایرانی و ایجاد ابداعاتی در زمینه کوک سنتور اشاره کرد. «پگاه»، ابر بی‌باران، سبزه‌زار، موسیقی روی تم‌های محلی ایران، چرا، یاد، حباب، یتیم سه‌گاه، قطعاتی برای سنتور و ارکستر و غیره از جمله آثارموسیقایی میلاد کیایی است.

    از این هنرمند همچنین دو کتاب با نامهای «دل به دریا زدن، دم نزدن می‌خواهد» و «راز آشکارا» منتشر شده است، در مراسم گرامیداشت میلاد کیایی همچنین از آلبوم میلادِ فرهنگ به نوازندگی سنتور میلاد کیایی و نوازندگی تنبک آرش فرهنگ که به یاد هنرمند فقیدناصر فرهنگ فر تولید شده، رونمایی خواهد شد. این آلبوم از سوی موسسه «راوی آذر کیمیا» به مدیریت رضا مهدوی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

    میلاد کیایی ۱ مهر ۱۳۲۳ در تهران متولد شد. از ۸ سالگی نزد پدرش که «تار» و «سنتور» می‌نواخت، نوازندگی سنتور را آغاز کرد. او ردیف‌های موسیقی ایرانی را نیز نزد برادر بزرگترش ایرج کیایی، از شاگردان ابوالحسن صبا، فرا گرفت. وی از دوازده‌سالگی در برنامه کودک رادیو، فعالیت‌های هنری خود را آغاز کرد و در نوجوانی به مدت ۴ سال مسئولیت اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونیِ «احساس و اندیشه» و «بزم آدینه» را عهده‌دار بود.

    او در سال ۱۳۴۲ در مسابقات هنری آموزشگاه‌های سراسر کشور، مقام نخست نوازندگی سنتور را کسب کرد و در همان زمان به مدت ۵ سال مدرس موسیقی کلاس‌های فوق برنامه موزیکولوژی (موسیقی‌شناسی) وابسته به دانشگاه تهران شد. تحصیلات دانشگاهی وی در زمینه علوم تغذیه و بهداشت بوده‌ است. از او تا کنون بیش از ۱۰۰ قطعه موسیقی ضبط و منتشر شده‌است. وی در سال ۱۳۸۰ گواهینامه درجه یک هنری را از وزارت ارشاد دریافت کرد و طی مراسمی لوح افتخار به دلیل ۴۰ سال فعالیت هنری، توسط  مرحوم علی تجویدی به وی اهداء شد. در مرداد ۱۳۹۴ در سومین نشست آموزشی پ‍ژوهشی موسیقی دستگاهی ایران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از میلاد کیایی به همراه مجید کیانی، اسماعیل تهرانی، داریوش سالاری و بهناز ذاکری تقدیر شد. مراسم گرامیداشت میلاد کیایی و رونمایی از آلبوم میلادِ فرهنگ جمعه ۱۷ آبان ساعت ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

    آثار بزرگان هنرهای تجسمی در فرهنگسرای نیاوران نخستین نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان پیشکسوت با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت و بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران برگزار میشود. در این نمایشگاه آثار بیش از ۹۰ نفر از استادان شاخص در حوزههای نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، گرافیک، کاریکاتور، عکس و… در معرض دید علاقمندان قرار میگیرد.

    شماری از هنرمندان شرکتکننده در این نمایشگاه عبارتند از: عباس اخوین، بیژن بیژنی، احمد پور رفیع عربانی، علیاصغر تجویدی، محمدعلی جدیدالاسلام، کیخسرو خروش، کامبیز درمبخش، ایران درودی، یداله کابلی، محمد هژبر ابراهیمی و زنده یاد ناصر هوشمند وزیری.  این نمایشگاه از جمعه تا ۲۴ آبان در گالریهای شماره ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان میتوانند جهت بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=320677
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *