×
×

آلبوم موسیقی «میلادِ فرهنگ» منتشر شد

  • کد نوشته: 320143
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام آبان ۱۳۹۸
  • ۰
  • آلبوم «میلادِ فرهنگ» با نوازندگی سنتور میلاد کیایی و نوازندگی تمبک آرش فرهنگ جمعه ۱۷ آبان ماه همزمان با سالروز تولد ناصر فرهنگ فر نوازنده فقید موسیقی ایرانی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

    آلبوم موسیقی «میلادِ فرهنگ» منتشر شد
  • آلبوم «میلادِ فرهنگ» با نوازندگی سنتور میلاد کیایی و نوازندگی تمبک آرش فرهنگ جمعه ۱۷ آبان ماه همزمان با سالروز تولد ناصر فرهنگ فر نوازنده فقید موسیقی ایرانی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «میلادِ فرهنگ» با نوازندگی سنتور میلاد کیایی و نوازندگی تمبک آرش فرهنگ روز جمعه ۱۷ آبان ماه همزمان با سالروز تولد ناصر فرهنگ فر نوازنده فقید موسیقی ایرانی با برگزاری مراسمی در فرهنگسرای نیاوران از سوی موسسه «راوی آذر کیمیا» به مدیریت رضا مهدوی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

    میرعلیرضا میرعلی نقی از پژوهشگران با سابقه حوزه موسیقی طی یادداشتی درباره این آلبوم توضیح داده است: «این ۲ هنرمند ناموَر، میلاد کیایی و ناصر فرهنگفر شاید کارنامه همکاری ِزیادی نداشته باشند، ولی سال ها همدلی و هم عصری، در معرفتی که ویژه نسل آنان بود، نام بلندشان را کنار یکدیگر قرار می دهد. یاد ِآن را گرامی و وجود ِاین را حرمت می داریم.

    میلاد ِسنتور معاصر، همنوا با یادگار ناصر، هوایی خوش نوا از موسیقی ایرانی را ارمغان ِدوستداران کرده اند. بشنویم و دل بسپاریم و ایمان بیاوریم که «آن جا که سخن باز می مانَد و موسیقی آغاز می گردد اگر نواگران چیره باشند، نیازی به هیچ کلام و حرف ِزیادتی نیست.»

    نخستین نام ِخاص در سنتورنوازان ایران، میلاد ِبی نیاز از عنوان استاد، پای به پله زرین ِ۷۵ سالگی نهاد. نوازنده ای نوآور که همیشه نیروی جوانی و خِرَد کهنسالی را با هم داشته و دارد. هنرمندی که صدای سازش، روش زیبای زندگی اش و نحوه برخوردش در اجتماع، همیشه و در هر حال، برازنده و آراسته و خوشاهنگ بوده و هست. موسیقی او، قصه گوی آرزوها و شادی های ماست. با این آلبوم، طنین دستان توانمند میلاد کیایی ِبزرگ و بزرگوار، در سلسله آلبوم هایی که موسسه راوی آذرکیمیا به عنوان یاد و یادواره منتشر کرده، قرار می گیرد.

    سپاس می داریم این هنرمند ِصاحب احساس و فرهنگ را که موسیقی اش، بی مدد و بی واسطه‌ کلام و خواننده، خود به راحتی حرف خود را می گوید و به دل های دوستدارانش می نشیند. میلاد کیایی، در گفتار و کردار، دل سپرده به آموزه های استاد روح الله خالقی است. استادی که آرزو داشت روزی برسد که در آن، موسیقی تنها با زبان خود سخن بگوید و از شعر و شعرخوان بی نیاز شود.»

    https://musiceiranian.ir/?p=320143
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *