×
×

هزینه ساخت موسیقی «عقاب‌ها» چقدر بود؟

  • کد نوشته: 307098
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام مهر ۱۳۹۸
  • ۰
  • هزینه ساخت موسیقی «عقاب‌ها» چقدر بود؟

  • مجید انتظامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین از ساخت موسیقی فیلم دفاع مقدسی «عقاب‌ها» گفت.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «عقاب‌ها» به گواه آمار و ارقام پرمخاطب‌ترین فیلم سینمای ایران است. فیلمی که گفته می‌شود بین ۱۸ تا ۲۰ درصد از جمعیت آن روزهای سینمای ایران به تماشای آن نشسته‌اند. یکی از بخش‌های جدانشدنی این فیلم ماندگار موسیقی متن آن است. مجید انتظامی اما درباره ساخت موسیقی این فیلم خاطره جالبی دارد.

    او در گفت‌وگو با خبرآنلاین ساخت موسیقی این فیلم را اینطور روایت می‌کند: «می‌خواستند با یک سری آهنگ که داشتند کار کنند و اصلا برای این فیلم موسیقی نسازند. یک سری موزیک و آواز داشتند. نمی‌دانم از کجا بهشان فشار آوردند که باید موسیقی داشته باشد. آن زمان هم قانون گذاشته بودند که سقف هزینه ساخت موسیقی فیلم ۷۵هزارتومان باشد. یک زمانی فیلم عاطفی کار می‌کنی مترونوم موسیقی آنقدر شل است که یک قطعه موسیقی خودش یک ربع کار می‌شود اما یک زمانی فیلم آنقدر متنوع است که فضاها و فرم موسیقی عوض می‌شود. نمی‌شود با یک فیلم اکشن این‌ها را مقایسه کرد. بنابراین طبق جدولی که فارابی تعیین کرده بود، قرارداد می‌بستند و مابقی‌اش را زیر میز می‌دادند. البته آنقدری هم نبود مثلا ده تومان می‌شد.»

    انتظامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطره دیگری از آماده‌سازی این فیلم روی میز تدوین دارد و می‌گوید: ««عقاب‌ها» دو کارگردان داشت. یک عده می‌گفتند امیر قویدل کارگردان است، یک عده می‌گفتند ساموئل خاچیکیان است. موسیقی آن فیلم را من و آقای خانزادی (صدابردار) و تهیه‌کننده پشت میز تدوین ساختیم. خیلی چیزها را هیچ‌کس نمی‌داند. در هیچ کدام از کارهایم هیچ کس نگفت برای هر صحنه‌اش چه کاری انجام بدهم ولی این یکی واقعا بی‌صاحب بود.»

    https://musiceiranian.ir/?p=307098
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *