×
×

افغانستان فیلمی از تهیه‌کننده ایرانی را به اسکار فرستاد

  • کد نوشته: 307074
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام مهر ۱۳۹۸
  • ۰
  • افغانستان فیلمی از تهیه‌کننده ایرانی را به اسکار فرستاد

  • «حوا، مریم، عایشه» ساخته صحرا کریمی انتخاب افغانستان برای حضور در اسکار است.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «حوا، مریم، عایشه» ساخته صحرا کریمی از سوی افغانستان به عنوان نماینده این کشور در اسکار نودودوم معرفی شد.

    این فیلم داستان سه زن افغان با پیشینه اجتماعی متفاوت است که در کابل زندگی می‌کنند و با چالش‌هایی در زندگی‌شان روبه‌رو هستند.

    «حوا، مریم، عایشه» تولید سینمای مستقل افغانستان است و به رغم ناامنی‌ها که فیلمبرداری را در افغانستان دشوار کرده، در شهر و کوچه پس‌کوچه‌های کابل در لوکیشن‌های واقعی با بازیگران و نابازیگران افغانستانی ساخته شده است.

    این فیلم در بخش افق‌های جشنواره ونیز هم حضور داشت و مورد تحسین قرار گرفت. آنجلینا جولی بازیگر مطرح هالیوود برای حمایت از کارگردان و عوامل این فیلم پیامی به این شرح فرستاد: «فیلمی تاثیرگذار که با ظرافت زندگی‌ زنان جوان در افغانستان معاصر را روایت می‌کند. در فیلم، وقار، زیبایی و روح زنان افغان نشان داده می‌شود. زنانی که عشق، دوستی، خانواده، ازدواج و مادرانگی را هدایت می‌کنند. هر فیلمی که در افغانستان ساخته می‌شود یک دستاورد است. درست در زمانی که آینده افغانستان شکننده به نظر می‌رسد، این فیلم از میلیون‌ها زن افعانستانی در معرض خطر می‌گوید که در خانه خودشان و در یک جامعه واحد لایق آزادی، استقلال و امنیت انتخاب برای زندگی خودشان هستند.»

    منبع: ورایتی

     

    https://musiceiranian.ir/?p=307074
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *