×
×

گروه «یارآوا» در برلین کنسرت می‌دهد/ اجرای «شب‌های بمباران»

  • کد نوشته: 304159
  • نرگس ذکایی
  • سه شنبه, ۲۶ام شهریور ۱۳۹۸
  • ۰
  • گروه موسیقی «یارآوا» به سرپرستی مهدی جلالی، مهر ماه امسال برای شرکت در بیست و هفتمین دوره فستیوال «Randfestspiele» به کشور آلمان سفر می‌کند.

    گروه «یارآوا» در برلین کنسرت می‌دهد/ اجرای «شب‌های بمباران»
  • گروه موسیقی «یارآوا» به سرپرستی مهدی جلالی، مهر ماه امسال برای شرکت در بیست و هفتمین دوره فستیوال «Randfestspiele» به کشور آلمان سفر می‌کند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه موسیقی «یارآوا» به سرپرستی مهدی جلالی ۱۱ تا ۱۴ مهرماه سال ۱۳۹۸برای شرکت در بیست و هفتمین دوره فستیوال «Randfestspiele» به کشور آلمان سفر می‌کند.

    این گروه در فستیوال یاد شده به اجرای آثاری از آهنگسازان موسیقی معاصر ایران می‌پردازد که این اجراها شامل آثاری از ۵ آهنگساز موسیقی معاصر ایران برای ترکیب‌هایی از ساز سولو، موسیقی الکترونیک و آنسامبل خواهد بود.

    «شب‌های بمباران» برای ویولن اثر شاهرخ خواجه‌نوری، «پل آجری» برای فلوت اثر ابوالفضل رهبریان و «آفرودیت» برای سوپرانو و الکترونیک اثر مهدی جلالی توسط نوازندگان ارکستر مدرن یارآوا اجرا خواهند شد. همچنین نخستین اجرای سه اثر دیگر که برای این فستیوال نوشته شده‌اند نیز در رپرتوار یارآوا جای دارد. براین اساس «شهر بدون مرز» برای آنسامبل اثر گلاره سلیمانی، «واقعه» برای آنسامبل اثر مهدی جلالی و «چشم بی‌نگاه» برای تار، فلوت و ویلن اثر مهدی خیامی آثاری هستند که نخستین اجرای جهانی خود را خواهند داشت. بر این اساس مهدی جلالی، گلناز خلیلی، پگاه تسلیمی، شقایق باقری و عسل کریمی نوازندگان ارکستر مدرن یارآوا در این اجرا هستند.

    طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته گروه موسیقی یارآوا در شب نخست (۳ اکتبر ساعت ۲۲) به همراه مارگریت هوبر (آواز)، اولریکه براند نوازنده ویولنسل و ماتیاس باوِر نوازنده کنترباس به بداهه‌نوازی خواهد پرداخت و در روز آخر (۶ اکتبر ساعت ۱۶) نیز به اجرای رپرتوار خود می‌پردازد.

    اجرای قبلی گروه موسیقی «یارآوا» در برلین، آپریل گذشته بود که طی آن آثاری از یازده آهنگساز موسیقی معاصر ایران از جمله علیرضا مشایخی، فوزیه مجد، شاهرخ خواجه‌نوری، سارا اباذری، علی گرجی در همکاری بین گروه موسیقی یارآوا و آنسامبل یونایتد برلین به اجرا درآمد.

    https://musiceiranian.ir/?p=304159
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *