×
×

گزارش متنی و تصویری کنسرت روزبه بمانی در برج میلاد تهران

  • کد نوشته: 293599
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • کنسرت روزبه بمانی سه‌شنبه ۲۲ مردادماه در دو سانس با اجرای قطعات آلبوم «کجا باید برم» و یک قطعه جدید در برج میلاد برگزار شد.

    گزارش متنی و تصویری کنسرت روزبه بمانی در برج میلاد تهران
  • کنسرت روزبه بمانی

    کنسرت روزبه بمانی سه‌شنبه ۲۲ مردادماه در دو سانس با اجرای قطعات آلبوم «کجا باید برم» و یک قطعه جدید در برج میلاد برگزار شد.

    پنجمین کنسرت روزبه بمانی شاعر، ترانه‌سرا و خواننده، سه‌شنبه ۲۲ مردادماه در دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

    این کنسرت با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و این در حالی بود که سانس دوم کنسرت بمانی، ساعت ۲۲ آغاز شد. اجرای قطعات آلبوم «کجا باید برم» که پاییز سال گذشته منتشر شده بود، برنامه اصلی این کنسرت بود و علاوه بر آن‌ها، یک قطعه جدید با عنوان «اسمت که میاد» نیز توسط بمانی اجرا شد.

    «من حافظم» اولین قطعه‌ای بود که روزبه بمانی آن را اجرا کرد و سپس گفت: قطعا کسی که شما ترانه‌هایش را زمزمه می‌کنید، اگر حافظ هم نباشد حافظ می‌شود.

    «خسته شدم» دومین آهنگی بود که بمانی اجرا کرد. وی پیش از آغاز قطعه سوم که «تمرین تنهایی» نام داشت، اظهار امیدواری کرد که زخم‌هایی که به خودمان می‌زنیم بیش از زخم‌هایی که دیگران به ما می‌زنند، نباشد.

    «چالوس» و «شلیک» دیگر قطعات اجرایی توسط این شاعر و ترانه‌سرا بود. قطعه شلیک را مهرداد احمدزاده یکی از نوازنده‌های این کنسرت تنظیم کرده است.

    در ادامه، روزبه بمانی گفت: در دو سالی که کار خوانندگی می‌کنم، نوشتن را اصولی‌تر انجام می‌دهم و خیلی خوب است که شما را دارم.

    بمانی سپس، به مفهوم «عشق» که در اکثر کارهایش وجود دارد، اشاره کرد و آهنگ «عاشقی» را اجرا کرد.

    در ادامه روزبه بمانی اعلام کرد تمامی آهنگ‌هایش را در این کنسرت اجرا می‌کند و همچنین از اجرای قطعه جدیدش به عنوان سوپرایز برای طرفدارانش خبر داد.

    «کجا باید برم» عنوان قطعه بعدی روزبه بمانی بود. در پایان این قطعه، گفت: امیدوارم به جایی نرسیم که مرگ و زندگی برای‌مان فرقی نداشته باشد. زندگی بزرگترین موهبتی است که باید قدردان آن باشیم چون ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم.

    سپس به دلیل تقارن کنسرت با لحظات ملکوتی اذان مغرب به افق تهران، گروه برای دقایقی صحنه را ترک کردند.

    در این کنسرت، هشت نوازنده درام، پیانو، ویلن، ویلنسل، کیبورد، گیتار و گیتار بیس حضور داشتند و روزبه بمانی را همراهی می‌کردند. محمد شکاری نوازنده گیتار، امیر جلیلی گیتار الکتریک، مهرداد احمدزاده کیبورد، اردلان کاظمی سینتی سایزر، مجید برومند گیتار بیس، احسان نی‌زن ویلن، سروش عمومی درام، مهسا گرجی ویلنسل و امیر علیزاده پیانو و رهبر ارکستر بودند. بمانی در خلال برنامه، اعضای کنسرتش را معرفی کرد.

    پس از اینکه بمانی و ارکسترش روی صحنه آمدند و پنج نوازنده گیتار و گیتار باس و نوازنده پیانو قطعه «به من نگو عاشق» را اجرا کردند.

    بمانی گفت: بعد از ۵ سال کار جدیدم ریتم دارد چون خیلی روی ریتمیک بودن کارهایم وسواس دارم. سپس قطعه «اتفاق» اجرا شد.

    روزبه بمانی پس از اجرای قطعه جدیدش یعنی «اسمت که میاد» بیان کرد: مادر بزرگی داشتم که از سنین پایین با زبان شعر با من حرف می‌زد و من هر وقت که حالم خوب نبود پیش او می‌رفتم. به گمانم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تنها افرادی هستند که در هر سنی برای آنها، کودک هستی و مطمئنم مادربزرگم الان من را می‌بیند.

    کنسرت روزبه بمانی

    در ادامه قرار شد قطعه «جنون» اجرا شود که بمانی قبل از اجرای آن گفت: آهنگ «جنون» در آلبومم یکی از ترانه‌هایی است که با اینکه اتفاق خاصی برایش نیفتاده و حتی کلیپ هم نشده، اما دوستش دارم. این آهنگ من را یاد نوستالژی دهه ۶۰ می‌اندازد.

    «یعنی تموم» عنوان قطعه بعدی بود. بمانی در پاسخ به طرفدارانش که هر کدام درخواست قطعه‌ای را داشتند گفت: خوبی خواننده‌ای که تنها یک آلبوم دارد این است که باید همه قطعاتش را برای طرفدارانش اجرا کند.

    وی پس از اجرای این قطعه بیان کرد: در روزگاری هستیم که شرایط اقتصادی خوبی بر جامعه حاکم نیست و دست کم می‌توانیم آرزو کنیم که کسانی که سفره‌هایشان خالی است زودتر حالشان خوب شود.

    بمانی در ادامه برای اجرای کار بعدی از رضا تاجبخش نوازنده پیانو دعوت به حضور روی صحنه کرد و سپس گفت: تجربه خواندن قطعه‌ای برای یک فیلم سینمایی دارم که آن را بسیار دوست دارم. در میان تشویق‌های حضار، آهنگ «بدون تاریخ بدون امضا» اجرا شد و تصاویری از فیلم نیز روی پرده به نمایش درآمد.

    بمانی همچنین از وحید جلیلوند کارگردان «بدون تاریخ بدون امضا» و نوید محمدزاده تشکر کرد و جایشان را خالی دانست.

    پس از اجرای دو ترانه دیگر، روزبه بمانی گفت: هر کسی که از لباس و جایگاه خودش سواستفاده می‌کند، مبتلابه ترانه‌ «خرقه» است که در ادامه اجرا خواهم کرد. امیدوارم که همه افرادی که جایگاهی دارند، مردم را اولویت خود بدانند.

    برزو ارجمند، مهدی ایوبی ترانه‌سرا، سامان امامی رهبر ارکستر کنسرت، حامد همایون و شاهد صادق‌پور از مهمانان ویژه این کنسرت بودند که به همت موسسه آوای هنر برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=293599
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *