×
×

به سرپرستی راستین شفیعی

  • کد نوشته: 29288
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۷ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  •  گروه موسیقی هفت حصار به سرپرستی راستین شفیعی با اجرای آثار بازسازی شده قدما در بخش رقابتی کلاسیک ایرانی شرکت می کند. راستین شفیعی در گفتگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اظهار کرد: گروه «هفت حصار» سال گذشته تشکیل شد وامسال هم تصمیم گرفتیم که در شاخه ی کلاسیک […]

    به سرپرستی راستین شفیعی
  •  گروه موسیقی هفت حصار به سرپرستی راستین شفیعی با اجرای آثار بازسازی شده قدما در بخش رقابتی کلاسیک ایرانی شرکت می کند.

    راستین شفیعی در گفتگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اظهار کرد: گروه «هفت حصار» سال گذشته تشکیل شد وامسال هم تصمیم گرفتیم که در شاخه ی کلاسیک ایرانی جشنواره موسیقی فجر با گروه ها رقابت کنیم.

    این هنرمند هدف اصلی گروه«هفت حصار» را بازسازی آثار قدما دانست و افزود: گروه ما معمولا کارهایی را اجرا می کند که هیچ گاه اجرا نشده، کمتر شنیده شده و یا اینکه ممکن است اجرای گروهی خوبی از آن قطعات وجود نداشته باشد.

    وی درباره ی قطعات کنسرت پیش روی گروه در جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: تصانیف قدیمی مانند «تاب بنفشه»، «تیر غم»، یک «رنگ» از ردیف میرزاعبدالله و…برای این کنسرت آماده شده اند.

    شفیعی افزود: اعضای گروه ۱۱نفر هستند و سازهایی چون تار، بم تار، بربت، کمانچه آلتو، تنبک و…را در اجرای جشنواره خواهند نواخت.

    سرپرست گروه «هفت حصار» از مهدی مشهدی به عنوان خواننده گروه یاد کرد و گفت: او از شاگردان بااستعداد حمیدرضا نوربخش است.

    شفیعی با اعتقاد براینکه شرکت در بخش رقابتی جشنواره باعث تلاش بیشتر گروه ها می شود، عنوان کرد: رقابت باعث می شود تا گروه ها کارشان را به نحو احسن ارائه دهند و هر چه تعداد گروه ها بیشتر باشد، بهتر است اما متاسفانه جشنواره امسال کوچکتر شده و تعداد سالن ها هم کمتر شده اند.

    او حضور هنرمندانی چون مظفر شفیعی را در جشنواره مثبت ارزیابی کرد و گفت: جشنواره در زمینه جوانگرایی نیز مثبت عمل کرده است و از طرفی فرصتی برای گروه های شهرستانی است که رها از دغدغه های همیشگی اجرایشان را ارائه دهند.

    گروه موسیقی هفت حصار ۲۸ بهمن ماه ساعت ۱۹ در سالن پژوهشکده فرهنگ و هنر به روی صحنه می رود.

    https://musiceiranian.ir/?p=29288
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *