×
×

در بخش استعدادهای درخشان بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 29236
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • آرش گوران دربخش استعدادهای درخشان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر رسیتال پیانو ارائه می دهد. آرش گوران در گفتگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: در این چند سالی که برای تئاتر موسیقی می نویسم و رهبری ارکستر فیلارمونیک تهران را بر عهده دارم، شاید مخاطبان […]

    در بخش استعدادهای درخشان بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر
  • khabarآرش گوران دربخش استعدادهای درخشان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر رسیتال پیانو ارائه می دهد.

    آرش گوران در گفتگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: در این چند سالی که برای تئاتر موسیقی می نویسم و رهبری ارکستر فیلارمونیک تهران را بر عهده دارم، شاید مخاطبان کمتر مرا به عنوان نوازنده  پیانو بشناسند به همین دلیل قرار است در این کنسرت رسیتال پیانو اجرا کنم.

    او درباره ی فضای اجرایش در جشنواره بیست و هشتم افزود: قبل از شنیدن قطعات نمی توان درباره فضای اجرا صحبت کرد چرا که برداشت از فضای موسیقایی به مخاطب برمی گردد اما در این اجرا سه قطعه از ساخته های خودم را با عنوان های «رویاهای یک کودک عقب مانده»، «مرثیه ای برای کشته شدگان جنگ ها» و «رنگ ها» را با پیانو می نوازم.

    گوران ادامه داد: قطعه ی دیگری که در این کنسرت اجرا خواهد شد، اثری از یک آهنگساز جوان ایرانی، عرفان وکیلی است که چند سال پیش هم در جشنواره فجر رتبه برتر آهنگسازی را کسب کرد، این قطعه «اندوه شب» نام دارد که برای پیانو نوشته شده است.

    رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران در ارزیابی خود از جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: معطوف شدن ذهن یک هنرمند صرفا برای حضور در جشنواره ها درست نیست بلکه اجراهای مختلف در روند کاری آن فرد تاثیرگذارخواهد بود و ای کاش تمام فکر نهادهای دولتی، خصوصی، اسپانسرها و …بر جشنواره محدود نمی شد. باید بیرون از جشنواره را هم دید و در این راستا هدف گذاری دقیقی انجام داد.

    این هنرمند شعار «جوان گرایی » جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به طور قطع ایده  بها دادن به جوانان می تواند جریان ساز باشد و اگر این ایده پردازش شود، نتیجه مثبتی خواهد داشت.

    رسیتال پیانو آرش گوران ۲۶ بهمن ماه ساعت ۳۰/۱۸ در سالن رودکی و در بخش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=29236
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *