×
×

در بخش جنبی بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 29231
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از داستان فلک ناز می‌گوید و با اجری قطعه«دینگو مارو»، بخشی از موسیقی زار را معرفی می‌کند. محسن شریفیان در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ضمن اعلام این خبر گفت: گروه لیان در جشنواره های قبلی اختصاصا […]

    در بخش جنبی بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر
  • khabarگروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از داستان فلک ناز می‌گوید و با اجری قطعه«دینگو مارو»، بخشی از موسیقی زار را معرفی می‌کند.

    محسن شریفیان در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ضمن اعلام این خبر گفت: گروه لیان در جشنواره های قبلی اختصاصا به آیین‌ها و افسانه های بومی، شاهنامه خوانی و معرفی بخش‌های مختلف موسیقی بوشهر چون خیام، یزله و شروه‌خوانی پرداخته است.

    سرپرست گروه لیان در ادامه افزود:این‌بار می‌کوشیم تا داستان«فلک ناز» را روایت کنیم؛ داستانی که چون شاهنامه و خیام‌خوانی، گونه‌ای موسیقی محفلی بوده و البته به شکل کارآوا (ترانه‌ای که هنگام کار خوانده می‌شود) نیز خوانده می شود. این اولین بار است که این نوع موسیقی به صحنه خواهد آمد.

    وی درباره قطعه«دینگومارو» افزود: مردم‌ ساحل‌نشین‌ جنوب‌ ایران‌، ارواح‌ و جن‌ها را به‌ صورت‌ باد مى‌پندارند و معتقدند که‌ هر بادی،‌ جنى‌ دارد که‌ با آن‌ به‌  جسم‌ آدمیزاد مى‌رود و آنها را تسخیر مى‌کند. درمان  بیماران اهل هوا  به دست«بابازار» و «ماما زار» ها  و  راه درمانشان  مجلسی است با  ساز و آواز و قربانی و … که به موسیقی آن دینگومارو می گویند.

    گروه موسیقی لیان، ۲۵ بهمن ماه ساعت۱۸:۳۰ در تالار وحدت به صحنه می‌رود و هنرمندانی چون آکا صفوی خواننده گروه، حسین سنگ سر، مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، امین فیروز پور، مهدی شریفیان، هادی منوچهری و ماکان صغیری : نوازنده، محسن شریفیان را در این برنامه همراهی خواهند کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=29231
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *